Prawie 74 proc. respondentów przyznało, że ciąży na nich bardzo dużo obowiązków – wynika z najnowszego badania Katarzyny Pawlikowskiej, Garden of Words i SW Research.
Jak czytamy, 31 proc. deklaruje, że radzi sobie jeszcze z tą sytuacją, a 36,5 proc. nie uważa tego za kłopot. Jednak 6,3 proc. badanych przyznało, że już nie daje rady.
Mimo to Polacy są wciąż otwarci na innych, chcą pomagać oraz podejmować próby zmiany świata na lepsze.
Z badania wynika, że 69 proc. respondentów zadeklarowało chęć poświęcenia – od znacznej do umiarkowanej części swojego czasu – by „zaangażować się w projekt, który sprawi, że coś w twoim otoczeniu/twoich bliskich zmieni się na lepsze”. Takich odpowiedzi udzieliły zarówno kobiety, jak i mężczyźni. 4,5 proc. badanych w żadnym stopniu nie chce angażować się w tego typu inicjatywy.
Najchętniej w pomoc angażują się Polki i Polacy w wieku 25-34 i jest to 61 proc. Na kolejnym miejscu znalazły się osoby w grupie 35-49 (53,5 proc.) oraz osoby najmłodsze (53 proc.). Osoby po 50. roku życia deklarują pomoc w 48,5 proc. (bs)
O badaniu:
Badanie zostało zrealizowane przy współpracy Katarzyny Pawlikowskiej i agencji Garden of Words z SW Research w dniach 29-30.11.2022 roku techniką CAWI na panelu badawczym SW PANEL, na reprezentatywnej próbie n=1017 dorosłych Polaków