17 lutego 2023 roku Chorwacka Narodowa Rada Turystyczna poinformowała na swojej oficjalnej stronie o przetargu na wybór sloganu oraz identyfikacji wizualnej w ramach promowania turystyki.
Jednym z celów chorwackiej turystyki jest stworzenie bardziej prestiżowej marki na tradycyjnych i nowych rynkach.
Jak mówi cytowany w ogłoszeniu Kristjan Staničić, dyrektor Chorwackiej Narodowej Organizacji Turystycznej, przetarg ma określić kluczowy kierunek promocyjny i komunikacyjny dla chorwackiej turystyki. „Innymi słowy, chcemy nowego, świeżego i kreatywnego podejścia, które przykuje uwagę, zaintryguje, pobudzi umysł i wywoła emocje u odbiorców docelowych” – wyjaśnia.
Mimo że przetarg obejmuje dwa odrębne zadania projektowe, czyli stworzenie koncepcji komunikacji parasolowej, która obejmuje architekturę marki oraz stworzenie identyfikacji wizualnej, oferenci mają możliwość ubiegania się o oba zadania lub tylko jedno.
Kraj posługiwał się dotychczas hasłem „Chorwacja pełna życia”.
Termin zgłoszeń i składania dokumentacji w fazie preselekcji upływa 13 marca 2023 roku o godzinie 12:00. Zgłoszenia należy przesyłać drogą elektroniczną na adres brand.natjecaj@htz.hr oraz postupci.nabave@htz.hr. (zd)