Pod koniec marca 2023 roku Pepsi zaprezentowało nową identyfikację wizualną, która zostanie wprowadzona w Ameryce Północnej jesienią 2023 roku, a na całym świecie w 2024 roku.
Marka świętuje 125 rocznicę istnienia, a zmiana logo jest pierwszą od 14 lat taką aktualizacją.
Nowa identyfikacja wizualna łączy elementy historii marki z nowoczesnością, aby połączyć przyszłe pokolenia z dziedzictwem Pepsi – przekonuje Mauro Porcini, Chief Design Officer w PepsiCo.
Nowy branding obejmuje znaną konsumentom kulę ziemską oraz znak słowny Pepsi, nawiązujące do tradycji, a także odświeżone kolory (elektryzujący błękit, czerń, czerwień), które mają wprowadzać kontrast i przewagę współczesności nad klasyczną kolorystyką marki. Jak przekazuje firma, ze względu na ciągłą koncentrację na Pepsi Zero Cukru w projekcie znalazł się kolor czarny, co ma pokazać zaangażowanie w bezcukrową wersję produktu.
„Niestandardowy” krój pisma z kolei ma odzwierciedlać pewność siebie i „nieszablonowy sposób myślenia” marki. Fale w logo mają z kolei przywoływać rytm i energię, jaką daje muzyka, będąca ważną częścią dziedzictwa Pepsi. Nowy znak ma też łączyć rzeczywistość ze światem wirtualnym.
Źródło: YouTube/Pepsi