poniedziałek, 25 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościKraków prezentuje nową strategię komunikacji marki miasta

Kraków prezentuje nową strategię komunikacji marki miasta

„Kraków jest opowieścią” to nowe hasło strategii komunikacji marki miasta, która będzie towarzyszyła krakowianom przez najbliższe lata. W marcu 2023 roku Rada Miasta uchwaliła program strategiczny komunikacji marki Krakowa na lata 2023-2030.

Jak komunikuje miasto, mędrzec, twórca i przyjaciel to archetypy, które najlepiej opisują markę Krakowa. Symbolizują wiedzę, doświadczenie, otwartość, innowacyjność, dialog i zaufanie, a wizerunek miasta kształtują opowieści mieszkańców – czytamy.

„Promocja w potocznym rozumieniu oznacza działanie jednostronne, pokazuje zalety i mocne strony marki czy produktu. Natomiast komunikacja zakłada dialog, pozwala wyraźnie skierować się ku mieszkańcom, którzy mogą stać się najlepszymi ambasadorami Krakowa” – mówi Monika Chylaszek, dyrektor Wydziału Komunikacji Społecznej.

Miasto przekazuje, że mędrzec to mądrość i otwarty umysł, czyli cechy, które reprezentuje Kraków m.in. jako ośrodek nauki i życia akademickiego. Twórca to wyobraźnia i innowacyjność. W nowej strategii, która kładzie nacisk na wzajemne komunikowanie się miasta i odbiorców posłużono się jeszcze archetypem przyjaciela. Wiążą się z nim dwie wartości, jakimi są współpraca i przyjaźń, w oparciu o które miasto chce budować swoje relacje z odbiorcami.

Miasto, budując wizerunek, chce skupić się na informowaniu otoczenia o podejmowanych działaniach oraz wsłuchiwać się w głos partnerów – mieszkańców, gości, studentów, przedsiębiorców, organizacji pozarządowych i mediów.

Dokument powstał w oparciu o wyniki badań i wywiadów pogłębionych, prowadzonych z przedstawicielami środowisk akademickich, przedsiębiorców i organizacji pozarządowych. Dodatkowo, przedstawiciele 100 instytucji miejskich, które na co dzień zajmują się promocją, marketingiem i komunikowaniem, wypełnili ankiety oraz uczestniczyli w warsztatach. (bs)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj