2 kwietnia 2023 roku Polskie Koleje Państwowe wzięły udział w projekcie upamiętniającym rocznicę śmierci Jana Pawła II, zainicjowanym przez Fundację Grupy PKP.
W ramach projektu konduktorzy, oprócz przypięcia do klapy marynarki żółto-białej przypinki, mieli rozdać pasażerom papieskie kremówki, aby „zachęcić do wspomnienia o wielkim Polaku”. W pociągach wyświetlane były również okolicznościowe animacje o Janie Pawle II.
Biuro Prasowe PKP Intercity potwierdziło, że zapowiedź akcji nie jest żartem z okazji prima aprilis, a wspólną inicjatywą Fundacji Grupy PKP, PKP Intercity S.A oraz WARS S.A.
Marcin Olbrysz, właściciel cukierni Olsza, której zlecono zrobienie kremówek, powiedział, że pod koniec marca zadzwonił do niego kupiec z Warsa z pytaniem o możliwość wyprodukowania do 1 kwietnia konkretnej liczby kremówek – informuje onet.pl.
„Nie traktujemy tego zamówienia politycznie czy światopoglądowo. Mamy bogate portfolio klientów i nie kierujemy się światopoglądem przy wyborze współpracowników. Tak samo w naszych cukierniach obsługujemy każdego, bez względu na upodobania polityczne. Nie chcemy być kojarzeni z dyskusją, która powstała wokół postaci Jana Pawła II. My po prostu robimy kremówki” – mówi Olbrysz, cytowany przez źródło.
W mediach społecznościowych szybko zaczęły pojawiać się negatywne komentarze dotyczące m.in. składu kremówek, sposobu ich przechowywania, a przede wszystkim powodu, dla którego cała akcja miała miejsce.
Nie brakuje też sugestii dotyczących poprawy jakości i komfortu podróży kolejami państwowymi, mających na celu zwrócenie uwagi, że rozdawanie kremówek niekoniecznie jest tym, czego oczekują pasażerowie korzystający z usług PKP Incercity. (zd)
Źródło: Facebook/Anna Tess Gołębiowska
Źródło: Twitter/fundacja_pkp