Wiedeń w maju 2023 roku ruszył z nową kampanią „UnArtificial Art”, w której pokazuje, z czego czerpie sztuczna inteligencja. Twórcy kampanii zwracają uwagę na to, że AI przeszukuje ogromne repozytoria istniejących dzieł sztuki w poszukiwaniu danych do przetworzenia.
Na stronie internetowej kampanii zaprezentowane zostały znane dzieła, jak m.in. „Pocałunek” Klimta, „Wieża Babel” Bruegla czy „Self-Portrait with Chinese Lantern Plant” Schiele’a, które połączone są z wizerunkami kotów wytworzonych przez AI. Akcja ma zachęcić turystów do „zobaczenia sztuki stojącej za sztuczną inteligencją”.
W krótkim filmie towarzyszącym kampanii historyk sztuki – Markus Hübl, prezentuje widzom niektóre dzieła najbardziej znanych malarzy, a także grafiki stworzone przez sztuczną inteligencję, które nawiązują do kultowych obrazów.
Twórcy akcji przypominają, że w stolicy Austrii jest ponad 100 muzeów. (bs)