W maju 2023 roku polska marka organicznych produktów menstruacyjnych Your KAYA rozpoczęła kampanię edukacyjną, która ma znormalizować temat menstruacji.
„Okres wypada” to kampania zorganizowana z okazji Światowego Dnia Higieny Menstruacyjnej, który przypada na 28 maja.
Z badań przeprowadzonych przez Your KAYA wraz z domem badawczym Kantar w kwietniu 2023 roku wynika, że 67 proc. polskich kobiet zostało wyszydzonych w związku z miesiączką, a z dyskryminacją w formie lekceważenia bólu, wyśmiewania bądź głupich komentarzy spotkało się 43 proc. kobiet. 26 proc. kobiet wciąż wstydzi się bądź odczuwa skrępowanie z powodu trwającego okresu.
„Choć częściowo spodziewaliśmy się takich wyników, to są one niezwykle przykre i pokazują, jak wiele pracy jest przed nami, przed całym społeczeństwem. W praktyce chodzi o to, by dziewczynki nie bały się poprosić o podpaskę, kiedy zaskoczy je okres, zamiast wypychać bieliznę papierem toaletowym. I żeby kobiety nie musiały ze wstydem chować tamponów do rękawa, kiedy wstają od biurka w pracy” – mówi współzałożycielka marki Kaja Rybicka-Gut.
W ramach kampanii grupa kreatywna CUKIER stworzyła spot krążący wokół pytania „Czy okres wypada?”.
Źródło: YouTube/Your KAYA
Ponadto w akcję zaangażowano piosenkarkę Igę Ofelię Krefft oraz influencerki Typową K i Szalinę Malinę.
Za działania PR odpowiada agencja Le Pont. (zd)