Na początku czerwca 2023 roku producent aut Porsche poinformował o odświeżeniu logotypu. Prace projektowe trwały trzy lata. Marka komunikuje, że nowy znak jest „zmodernizowany, ale niezmiennie łatwo rozpoznawalny”.
Odświeżony został m.in. wizerunek zwierzęcia, a znak zyskał „subtelniejszy złoty odcień” oraz „trójwymiarową strukturę plastra miodu”. Ponadto, górna część herbu została poszerzona, a dolna zwężona. Logo zaprojektowano tak, aby było skuteczne w identyfikacji marki, w środkach komunikacji i w punkcie sprzedaży.
„Nowy herb komunikuje charakter Porsche swoim znacznie czystszym, nowocześniejszym wzornictwem. Ponownie zinterpretowaliśmy historyczne cechy i połączyliśmy je z innowacyjnymi elementami designu, takimi jak struktura plastra miodu oraz szczotkowany metal. Tak powstał ambitny od strony estetycznej łuk, który łączy historię i przyszłość marki” – mówi Michael Mauer, wiceprezes ds. wzornictwa Porsche.
Marka używa swojego herbu od 1952 roku. Znak towarowy był aktualizowany w latach 1954, 1963, 1973, 1994 i 2008.
Znak Porsche na przestrzeni lat
Wprowadzanie nowego znaku rozpocznie się pod koniec 2023 roku, wraz z planowaną premierą samochodu. (bs)