W czerwcu 2023 roku sieć agencji MullenLowe poinformowała, że przechodzi globalny rebranding. Zmiany dotyczą 57 rynków na całym świecie, w tym Polski. Firma przekazuje, że wprowadzając nową tożsamość chce „rzucić wyzwanie sposobowi, w jaki agencje reklamowe komunikują się na świecie”.
Nowa tożsamość marki została stworzona przez MullenLowe US. Charakterystyczna dla firmy ośmiornica zmieniła wizerunek – jest nieskończona i płynnie zmienia się na różne sposoby.
„Płynna ośmiornica” w logo została zestawiona z surową i poukładaną szeryfową typografią. Jak wyjaśnia agencja, ten zamierzony zabieg „łączy emocje z rozsądkiem”. „Podczas gdy ośmiornica wita nowe, znak słowny odzwierciedla przeszłość i wieloletnie dziedzictwo agencji” – czytamy w komunikacie.
Ponadto, każdy z ponad 4000 pracowników sieci na całym świecie może zaprojektować własną ośmiornicę za pomocą aplikacji generatywnej. Umożliwia ona dostosowanie logo do podpisów e-maili, ikon społecznościowych i profilowych, czy zaprojektowanie znaku na bluzach, torbach i jako tło smartwatcha.
Dopełnieniem nowej identyfikacji wizualnej jest autorska typografia – macki ośmiornicy zmieniają się w litery od A do Z i cyfry od 0 do 9.
Poprzednie logo
(bs)