środa, 23 października, 2024
Strona głównaAktualnościCzy PR boi się sztucznej inteligencji? Raport

Czy PR boi się sztucznej inteligencji? Raport

Agencja Dfusion Communication opublikowała w czerwcu 2023 roku badanie „Czy AI śni o Public Relations?”. 

Jak wynika z raportu, specjaliści z branży PR nie boją się sztucznej inteligencji (AI), wręcz korzystają z jej wsparcia przy pracy.

75 proc. ankietowanych liczy, że sztuczna inteligencja pomoże szybciej napisać tekst czy zrobić grafikę, a 50 proc. szuka w AI pomysłów na kampanię. 

„ChatGPT wywołał istną burzę medialną wokół AI, ale przecież nie tylko do tego narzędzia ogranicza się sztuczna inteligencja. Dzisiaj firmy, które myślą o wykorzystaniu mocy algorytmów, muszą przygotować swoje organizacje i pracowników na ich wprowadzenie. Ocenić ryzyko, zmapować procesy, gdzie faktycznie AI może wspierać pracę ludzi, zwiększać ich produktywność. No i co najważniejsze, skutecznie zakomunikować rolę AI w organizacji. Nie ma bowiem wątpliwości, że przyjdzie nam współpracować ze sztuczną inteligencją i to od właściwej komunikacji będzie zależało to, jak zespoły przyjmą nowe możliwości i poradzą sobie z zagrożeniami” – podkreśla Łukasz Malczewski, Managing Partner w Dfusion communication, jeden z autorów raportu.

29 proc. badanych korzysta w pracy ze sztucznej inteligencji i narzędzi takich jak ChatGPT (74 proc.) i Midjourney do tworzenia grafik (17 proc.).

32 proc. ankietowanych z kolei uważa, że AI zagrozi miejscom pracy w PR. 86 proc. badanych stwierdziło, że największym zagrożeniem dla tej branży ze strony sztucznej inteligencji jest tworzenie fake newsów. Z kolei 95 proc. respondentów uważa, że to człowiek powinien mieć rolę kontrolną wobec AI. (zd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj