Agencja Paradais DDB z Ekwadoru w lipcu 2023 roku wystartowała z nową kampanią dla organizacji związanej z ochroną środowiska – Colectivo Cabos. Kampania zatytułowana „There’s a bit of Barbie in you”, czyli „Jest trochę Barbie w każdym z nas”, ma za zadanie zwrócić uwagę społeczeństwa na kwestie związane z mikroplastikiem.
Akcja powstała na skutek fali popularności filmu „Barbie” i przeznaczona jest głównie dla mediów drukowanych.
Twórcy kampanii przez umieszczenie pod skórą modeli elementów lalek starali się pokazać, że w każdym z nas znajduje się ich część. Powodem takiego twierdzenia jest fakt, że mikroplastik można znaleźć praktycznie wszędzie, m.in. w żywności, wodzie, organizmach zwierząt morskich, a nawet w ludzkich łożyskach.
Organizacja Colectivo Cabos w swoim wpisie na Instagramie wspomina, że człowiek spożywa 20 gramów mikrodrobin plastiku miesięcznie.
Źródło: instagram.com/colectivocabos
Umieszczone pod skórą elementy Barbie przypominają larwy pasożytów przemieszczające się w organizmie nosiciela. Jak piszą bowiem twórcy akcji, zarówno choroby pasożytnicze, jak i mikroplastik mogą przyczyniać się do podobnych spustoszeń w ciele człowieka. (ao)