17 sierpnia 2023 roku Google poinformowało o uruchomieniu nowej wersji Centrum Przejrzystości – miejsca, w którym gromadzone są informacje na temat zasad dotyczących produktów firmy. Google chce ułatwić użytkownikom dostęp do informacji o swojej działalności.
W Centrum Przejrzystości można znaleźć m.in. opis procesu tworzenia polityk firmy, zasady działania poszczegółnych produktów i usług, narzędzia do raportowania i składania odwołań oraz zasady dotyczące prywatności i sztucznej inteligencji. Na stronie można też zapoznać się z opublikowanymi dotąd raportami przejrzystości.
„Dzięki Centrum Przejrzystości możesz dowiedzieć się o naszym procesie opracowywania zasad, o tym, jak egzekwujemy nasze zasady i przeglądać każdą z nich według produktu i usługi” – czytamy w komunikacie.
Podczas opracowywania zasad Google współpracuje z ekspertami, a także społecznością programistów i twórców, którzy używają produktów i usług takich jak Google Play i YouTube do kontaktu z odbiorcami.
Centrum dostępne jest tutaj.
(zd)