sobota, 16 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościRusza kampania „Tydzień Lasów FSC”. Zwraca uwagę na korzyści z odpowiedzialnej gospodarki...

Rusza kampania „Tydzień Lasów FSC”. Zwraca uwagę na korzyści z odpowiedzialnej gospodarki leśnej

We wrześniu 2023 roku Forest Stewardship Council, międzynarodowa organizacja not-for-profit zajmująca się opowiedzialnym zarządzaniem lasami na całym świecie, ruszyła z kampanią „Tydzień Lasów”, która ma podkreślać korzyści płynące ze zrównoważonej gospodarki leśnej. Akcja odbędzie się w dniach 23-29 września. 

Celem kampanii jest zwrócenie uwagi przedsiębiorców i konsumentów na sposób, w jaki gospodarka leśna przyczynia się do ochrony środowiska, przeciwdziała spadkowi bioróżnorodności oraz łagodzi zmiany klimatu i związane z tym negatywne zjawiska.

Akcja „Tydzień Lasów” promowana jest hasłem „Zaufaj sile lasu”, które ma odzwierciedlać przekonanie, że lasy mają moc, ponieważ zapewniają zarówno naturalny i wszechstronny surowiec do celów gospodarczych, jak i filtrują powietrze, oczyszczają wodę i zapobiegają erozji gleby.

„Świat potrzebuje lasów – bez nich nie wyobrażamy sobie życia na Ziemi. W lasach mieszka około dwóch trzecich znanych nam lądowych gatunków zwierząt i roślin, co czyni je jednym z najbardziej bioróżnorodnych ekosystemów na naszej planecie. Kampania podkreśla wartość terenów leśnych dla nas wszystkich i to, w jaki sposób wybór certyfikowanych produktów pochodzących ze zrównoważonych źródeł może pomóc w tworzeniu odpornych na zmiany lasów dla przyszłych pokoleń” – mówi Karolina Tymorek, dyrektorka FSC w Polsce. 

Do akcji co roku przyłączają się przedsiębiorcy i organizacje, w tym małe firmy rodzinne czy duże sieci handlowe. Do działań promujących kampanię należą aktywności proekologiczne, które mają zaangażować pracowników, lokalne społeczności i konsumentów, czyli odbiorców produktów pochodzących z lasów. FSC przygotowało i udostępniło materiały zachęcające do dbania o lasy i dzielenia się wiedzą z innymi. Do dyspozycji uczestników kampanii są materiały informacyjno-edukacyjne, które będzie można umieszczać w biurach lub sklepach oraz publikować w internecie. Partnerzy akcji będą zachęcani do organizowania webinarów i spotkań poświęconych leśnej tematyce. (ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj