Meta zamierza rozwijać swoje serwisy z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Właściciel Facebooka, Instagrama i WhatsAppa zapowiada szereg zmian w swoich serwisach. Opowiedział o nich Mark Zuckerberg, CEO firmy, podczas wydarzenia Meta Connect.
Szef Mety mówił m.in. o tym, w jaki sposób rozwój sztucznej inteligencji i technologii budujących metawersum wpływa na doświadczanie przez nas fizycznego i cyfrowego świata.
Podczas wydarzenia Mark Zuckerberg ogłosił nowe produkty i usługi, które oferować będzie firma.
Odnośnie do wykorzystania AI mowa była o tym, że w serwisach Mety pojawi się możliwość wysyłania naklejek AI, co ma pomóc w przekazywaniu myśli i emocji użytkowników. Jak podano w komunikacie prasowym, będzie można edytować swoje zdjęcia i obrazki, a nawet współtworzyć je ze znajomymi na Instagramie, korzystając z nowych narzędzi do edycji AI – restyle i backdrop. Technologia Llama 2 oraz model generowania obrazów Emu mają sprawić, że narzędzie AI w kilka sekund zamieni podpowiedzi tekstowe w unikalne i wysokiej jakości naklejki. Jak zapowiada serwis, funkcja zostanie udostępniona wybranym anglojęzycznym użytkownikom w ciągu najbliższego miesiąca w serwisach WhatsApp, Messengerze, Instagramie i Facebook Stories.
Kolejną ogłoszoną nowością jest Meta AI w wersji beta, czyli asystent konwersacyjny, który jest w stanie dostarczać informacje w czasie rzeczywistym i generować fotorealistyczne obrazy z podpowiedzi tekstowych w ciągu kilku sekund. Dostępny jest już w WhatsAppie, Messengerze i Instagramie, pojawi się też w inteligentnych okularach Ray-Ban Meta i Quest 3.
„Tworzymy chatboty, która mają więcej osobowości, opinii i zainteresowań niż zwykłe AI, przez co interakcja z nimi staje się dużo przyjemniejsza” – twierdzi Meta, przekazując, że poza Meta AI wprowadza 28 innych chatbotów AI, z którymi można wymieniać wiadomości na WhatsAppie, Messengerze i Instagramie. Jak czytamy, niektóre z nich przypominają ikony popkultury lub influencerów (m.in. Snoop Dogga, Kendall Jenner czy Naomi Osakę). Firma rozpoczęła wprowadzanie tego rozwiązania w wersji beta w Stanach Zjednoczonych.
W kolejnych etapach firma planuje udostępnić AI firmom i twórcom internetowym, a także otworzyć studio AI dla programistów i wszystkich tych, którzy będą chcieli tworzyć swoje własne narzędzia AI.
Meta ogłosiła ponadto wprowadzenie Quest 3 – urządzenia VR, pozwalającego na korzystanie z rzeczywistości mieszanej. „Użytkownicy mogą w pełni zanurzyć się w światach gier lub umieszczać wirtualne obiekty w rzeczywistym otoczeniu swojego domu” – czytamy.
Firma zaprezentowała też kolekcję inteligentnych okularów Ray-Ban Meta, stworzoną we współpracy z EssilorLuxottica. Okulary zostały zaprojektowane tak, by użytkownicy mieli możliwość „uchwycenia najważniejszych momentów ze swojego życia i dzielenia się nimi z bliskimi bez konieczności zatrzymywania się i wyjmowania telefonu” – opisuje serwis. Okulary mają posiadać funkcję asystenta AI (początkowo w USA). (mb)