2 października 2023 roku wystartowała akcja „Przymierz się do samobadania”, zorganizowana przez Kampanię Wylecz raka piersi HER2+ oraz markę odzieżową H&M. Inicjatywa ma na celu zwiększenie świadomości kobiet o profilaktyce raka piersi i zachęcenie do wykonywania samobadania piersi oraz regularnych badań USG i mammografii.
W ramach współpracy H&M umieścił w przymierzalniach damskich i dziecięcych na terenie całej Polski naklejki z kodem QR, który po zeskanowaniu kieruje do instrukcji samobadania piersi. Materiały zostały przygotowane zarówno w formie tekstowej, jak i wideo. Wszelkie informacje o samobadaniu oraz badaniach przesiewowych (USG i mammografii) można znaleźć także na stronie wyleczrakapiersi.pl.
„Bardzo cieszymy się, że możemy udostępnić nasze damskie i dziecięce przymierzalnie we wszystkich sklepach stacjonarnych H&M w Polsce. Dzięki temu informacje na temat tak ważnej kampanii dotrą do wielu kobiet w różnym wieku. Dodatkowo zdecydowaliśmy się na promowanie przekazu związanego z samobadaniem piersi wśród użytkowniczek naszego programu lojalnościowego »Hello H&M Member«. W ten sposób możemy zwiększyć zasięg, potencjalnie docierając do milionów naszych klientek. Zgodnie z hasłem kampanii »Przymierz się do samobadania«, warto znaleźć czas nie tylko na wybór nowej garderoby, ale przede wszystkim na troskę o siebie” – podkreśla Daria Kaczmarek z działu komunikacji H&M Polska.
Za część merytoryczną projektu odpowiadają organizatorzy Kampanii Wylecz raka piersi HER2+: Fundacja OnkoCafe – Razem Lepiej, Fundacja OmeaLife – Rak piersi nie ogranicza, Federacja Stowarzyszeń Amazonki, Rak’n’Roll oraz Polskie Amazonki Ruch Społeczny. Roche Polska jest partnerem merytorycznym, a agencja Good One PR odpowiada za koordynowanie działań i komunikację.
Akcja potrwa do końca października 2023 roku. Organizatorzy podkreślili w komunikacie, że okres trwania kampanii nie jest przypadkowy – październik jest bowiem Światowym Miesiącem Świadomości Raka Piersi. (af)