TikTok w październiku 2023 roku wprowadził funkcję Search Ads Toggle, dostępną w TikTok Ads Manager. Reklamodawcy mogą dzięki temu narzędziu wyświetlać reklamy w wynikach wyszukiwania w aplikacji. Będą one oznaczone jako treści „sponsorowane” i pojawią się na różnych pozycjach na stronie wyników (w zależności od trafności, intencji użytkownika i analizy zachowań innych użytkowników). Aplikacja ogłosiła również start programu „Executive Collective Joy Riders” dla przedstawicieli marketingu i firm z polskiego rynku.
Jak podaje platforma w komunikacie prasowym, Search Ads Toggle wesprze reklamodawców w rozszerzeniu zasięgu ich kampanii poprzez nowe możliwości doświadczeń zakupowych dla każdego użytkownika. Dzięki nowej funkcji marka może trafić do odbiorców, którzy mają związane z jej działalnością zainteresowania,.
Według wewnętrznych badań TikToka, 70 proc. bloków reklamowych z włączonym Search Ads Toggle, są bardziej skuteczne poprzez większą liczbę konwersji użytkowników z reklam w wyszukiwarce.
Po włączeniu Search Ads Toggle są automatycznie generowane i wyświetlane w wynikach wyszukiwania. Funkcja jest domyślnie włączana w momencie konfigurowania kampanii In-Feed Ads. Reklamodawcy mają jednak możliwość dezaktywacji tej opcji na etapie tworzenia kampanii.
TikTok organizuje również cykl spotkań pod nazwą „Executive Collective Joy Riders” dla przedstawicieli branży biznesowej i marketingowej w Polsce. Celem inicjatywy jest dyskusja na temat rozwoju świata reklamy i biznesu, a także wymiana doświadczeń i inspiracji oraz rozmowa o perspektywach dla branży. W programie, który jest zaplanowany na przyszłe 12 miesięcy, wezmą udział m.in. L’Oreal, Pepsico, Allegro, Dentsu, Orange, Unilever, Havas. W każdym spotkaniu będą uczestniczyć goście specjalni, którzy podzielą się swoimi przemyśleniami na temat przyszłości branży. (af)