Aż 59 proc. osób w wieku 18-24 lat zmieniło swoje upodobania zakupowe w ciągu ostatniego roku – wynika z badania „Preferencje zakupowe w internecie” zrealizowanego przez SW Research na zlecenie Allegro.
Raport pokazuje, że głównym kanałem zakupowym wśród młodych ludzi stał się internet. Aż 84 proc. osób w wieku 18-24 lat nabyło coś online w ciągu ostatniego miesiąca, a 39 proc. osób w tej grupie wiekowej korzysta z takiej formy zakupów przynajmniej raz w miesiącu.
E-commerce stał się integralną częścią życia młodych konsumentów. Okazuje się, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy znaczenie w decyzjach zakupowych zyskały jakość (33 proc.) oraz cena (32 proc.) produktów, która jest także wskazywana jako najważniejszy czynnik przez 20,5 proc. respondentów. Istotne dla nabywców są również koszt i czas dostawy. Najczęściej wybieranymi kategoriami produktów w zakupach przez internet są moda (58 proc.), uroda (34 proc.) oraz elektronika (33 proc.).
Według badania, konsumenci, zwłaszcza w wieku 18-34 lat, preferują dokonywanie zakupów przez internet z wykorzystaniem smartfonów. Takim sposobem odbywa się aż 59 proc. wszystkich transakcji zakupowych w tej grupie wiekowej.
Miejscem, dzięki któremu respondenci w wieku 18-24 lat najczęściej dowiadują się o promocjach, są media społecznościowe (64 proc.). Badani należący do grupy wiekowej 25-34 lat preferują natomiast gazetki online (53 proc.).
Niemal połowa młodych konsumentów (18-34 lat) oszczędza, szukając okazji i kupując produkty na zapas. 57 proc. z nich deklaruje także, że obecnie wydaje pieniądze znacznie ostrożniej niż wcześniej. (ao)
O badaniu: Badanie „Preferencje zakupowe w internecie” zostało zrealizowane przez SW Research na zlecenie Allegro. Przeprowadzono 1015 ankiet z próbą Polek i Polaków robiących zakupy online, w formie wywiadów online (CAWI). Badanie zostało zrealizowane w dniach 16.06 – 22.06.2023 r.