17 października 2023 roku polska marka odzieżowa 4F rozpoczęła kolejną edycję programu naprawy ubrań pod hasłem „Nie szukaj dziury w całym”. Celem działań jest edukowanie konsumentów na temat naprawy odzieży oraz zachęcanie ich do zakupu naprawionych elementów garderoby, które można znaleźć w salonach marki w Warszawie (Westfield Arkadia) i Krakowie (Bonarka).
Naprawiona odzież w sklepach 4F będzie dostępna w strefach Wear_Fair. Dołączy do pozostałych ubrań, które trafiły do drugiego obiegu, oznaczonych metkami RENEWED, REVIVED, REPAIRED oraz UPCYCLED.
Teraz jednak ubrania z kategorii REPAIRED mają widoczne naprawy, takie jak łaty czy całe elementy w innym kolorze lub z innej tkaniny. Materiały wykorzystane do napraw również pochodzą z drugiego obiegu. Odzież z tej kategorii opatrzono dodatkową, wszytą na stałe metką, na której umieszczono przesłanie akcji: „NIE SZUKAJ DZIURY W CAŁYM! Już ją znaleźliśmy i naprawiliśmy. To ubranie było zniszczone, ale zostało naprawione i odświeżone, by mogło cieszyć się drugim życiem. Do jego naprawy wykorzystaliśmy elementy z innych zepsutych ubrań. Możesz je nosić z dumą, bo nie ma drugiego takiego! Witamy w gronie Changemakerów!”.
„Zdajemy sobie sprawę, że niektórzy nasi klienci mogą mieć wątpliwości, czy jest sens kupować ubrania, które z jakiegoś powodu były wadliwe, zniszczone, miały dziury albo rozdarcia. Naszymi działaniami »Nie szukaj dziury w całym« chcemy pokazać, że takie ubrania są nie tylko pełnowartościowe, ale czasem naprawa dodaje im wręcz atrakcyjności. Reperując ubrania, możemy sprawić, że nabiorą one wyjątkowego charakteru, który odda nasz własny, niepowtarzalny styl” – przekazuje marka w komunikacie.
Projekt wesprą influencerka Ola Kubiak, „poszukiwaczka lumpeksowych perełek”, oraz Zuzanna Krzątała, podcasterka i Sustainability Manager w Vogue Polska.
Działania – podobnie jak wcześniej – 4F prowadzi we współpracy z firmą Ubrania do Oddania, która zajmie się odświeżeniem, wyczyszczeniem i naprawą odzieży. (mb)