piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościPolscy konsumenci wymagają od marek coraz więcej

Polscy konsumenci wymagają od marek coraz więcej

52 proc. konsumentów deklaruje, że najważniejszy w marce jest dla nich dobry stosunek jakości do ceny – pokazuje raport TrendKey, przedstawiający najważniejsze trendy konsumenckie 2023 roku, opracowany przez GfK – an NIQ Company.

Polscy konsumenci stają się coraz bardziej wymagający i bardzo doceniają spersonalizowane, indywidualne podejście ze strony sprzedawców. Od 2020 roku siła tego trendu wzrosła z 13 do 22 proc.  

„Robienie zakupów stało się swego rodzaju przyjemnością. Obecnie już ponad połowa konsumentów lubi kupować produkty, które mogą być dopasowane do ich potrzeb. Przejawia się to zarówno w produktach luksusowych, jak i artykułach codziennego użytku. Konsumenci szczególnie doceniają takie udogodnienia jak możliwość dostosowania wyglądu produktu do ich upodobań, kooperacje love brandów, wprowadzanie rozwiązań smart czy sprzęty domowe o jakości tych profesjonalnych” – mówi Dominika Grusznic-Drobińska, Director Marketing & Consumer Intelligence w GfK – an NIQ Company.

Według raportu, blisko połowa Polaków woli posiadać mniej produktów, ale wyższej klasy. Nie jest to jednak równoznaczne z twierdzeniem, że wybierają oni wyłącznie znane marki. Jeśli produkt lub usługa nie spełnią oczekiwań konsumenta, to niezależnie od tego, czy jest to drogi, czy tani zakup, następnym razem wybiorą ofertę innej firmy. 

„Obecnie Polacy uważnie oglądają każdą złotówkę. Już prawie 3 na 4 badanych deklaruje, że ostrożniej podejmuje decyzje zakupowe dotyczące artykułów codziennego użytku np. żywności czy ubrań. Z kolei ponad połowa przyznaje, że odłożyła w czasie zakup produktu, aby poczekać na korzystniejszą cenę” – zaznacza Grusznic-Drobińska. 

Z raportu wynika także, że popularnym zachowaniem wśród konsumentów jest korzystanie z kuponów rabatowych, robienie zakupów w dyskontach oraz robienie zapasów produktów po to, aby uzyskać zniżkę. (ao)

O badaniu: Dane z raportu TrendKey pochodzą z globalnego badania Consumer Life, które zostało przeprowadzone metodą ankietową w maju 2023 roku w łącznie 30 krajach na grupie blisko 40 tys. konsumentów powyżej 15. roku życia. W Polsce badanie zostało przeprowadzone na grupie 1 000 respondentów.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj