piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościOgłoszono najlepsze polskie kampanie na TikToku

Ogłoszono najlepsze polskie kampanie na TikToku

26 października 2023 roku odbyła się finałowa gala TikTok Ad Awards, podczas której kampanie zostały wyróżnione w następujących kategoriach: Greatest Creative, Greatest Performance i Greatest Small Business. Marki ubiegały się również o główną nagrodę w kategorii Greatest TikTok. 

TikTok Ad Awards to międzynarodowe wydarzenie, które ma na celu nagrodzenie agencji marketingowych za kampanie, które odniosły sukces na platformie. W tegorocznej edycji zostały również wyróżnione reklamy skierowane do polskich odbiorców. Do konkursu zgłoszono ponad 100 kampanii. 

Organizatorzy podkreślają, że 79 proc. użytkowników TikToka uważa, że „to miejsce, w którym marki mogą pokazać swoją osobowość i wyrazić siebie”. 

Nagrodę za Greatest Creative przyznano agencji Space Cat Industries, która promowała produkty Maspex na kanale Uwielbiam.pl. Kampania została doceniona przez jury za dopasowanie reklamy do sekcji Dla Ciebie, współpracowanie z twórcami oraz wykorzystywanie popularnych utworów muzycznych z TikToka.

„Postawiliśmy na organiczne zasięgi, żeby sprawdzić, jak materiały są odbierane przez użytkowników TikToka. Niektóre filmy osiągały ponad 200 tys. wyświetleń w kilka dni. Potem zdecydowaliśmy się na TopView, które przyniosło 11 mln wyświetleń. Teraz naszą strategią jest wspieranie materiałów, które osiągnęły najlepsze wyniki. I tak dążymy do tytułu najlepszego profilu na polskim FoodToku” – wyjaśnił Jakub Rodowicz, Brand Manager marki Łowicz Antybaton.

W kategorii Greatest Perfomence wygrało Orange Polska za realizację celów sprzedażowych. We współpracy z SalesTube oraz Follow Agency została stworzona kampania Oranger Flex, którą wyróżniono za autentyczną formę i komunikację korzyści. Dzięki tej strategii „koszty pozyskania klientów były rekordowo niskie”. 

„Na TikToku stawiamy na angażujące kreacje, które z jednej strony w zabawny i lekki sposób wytłumaczą ofertę, a z drugiej zachęcą użytkowników do pobrania aplikacji. I to działa!” – powiedziała Aleksandra Matysiak, Digital Manager w Orange Flex.

Kategoria Greatest Small Bussiness miała na celu docenienie małych i średnich przedsiębiorstw, które pomimo małego budżetu potrafiły wyróżnić swoją kampanię na TikToku. Jury zdecydowało się nagrodzić Sempai za kampanię dla butiku Andżela.com

„Częsta rotacja kreacjami pozwala utrzymać wysokie zaangażowanie odbiorców i optymalizować koszt za zakup. To klucz do sukcesu wysokiej efektywności” – skomentował Sebastian Puchała, Social Ads Team Manager w Sempai. Anna Seferyniak, E-commerce Manager Andżela.com, dodała: „Facebook i Instagram stają się coraz droższe i mniej opłacalne, dlatego coraz więcej pieniędzy inwestujemy w TikTok Ads”.

Nagrodę główną Greatest TikTok otrzymał Rossmann i kampania promująca „MEGA!”. Zwycięzca weźmie udział w Europejskim Grand Prix i powalczy o uznanie na arenie międzynarodowej. 

Jury uzasadniło swój wybór, mówiąc: „To kampania, która udowadnia, że można być wręcz podręcznikowym przykładem tiktokowego stylu, a zarazem stworzyć coś oryginalnego i unikalnego na tle zarówno konkurencji, jak i szerzej tego co oglądamy na co dzień w naszych komórkach”.

„Refren »MEGA! Ci się opłaca, mama już nie dopłaca« stał się kultowym cytatem powtarzanym nie tylko na TikToku. Zależało nam na zbudowaniu świadomości MEGA! w tym medium” – powiedziała Aleksandra Ludwiczak, lider komunikacji marketingowej w Rossmann Polska.

Twórcy wyróżnionych kampanii otrzymali trofeum TikTok Awards, Ad Credits do wykorzystania na platformie oraz odznakę TikTok do promowania zwycięstwa w social mediach. (af)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj