Grupa reklamowa Publicis Groupe w listopadzie 2023 roku w ramach aktualizacji zasad współpracy z twórcami internetowymi wprowadza kodeks wartości i zasad dla influencerów. Każdy twórca powinien je zaakceptować, aby móc zawrzeć umowę z klientami i markami reprezentowanymi przez agencje należące do grupy.
Kodeks został stworzony dla klientów współpracujących z Publicis Groupe w obszarze influencer matketingu. Ma pełnić funkcję zabezpieczenia przed twórcami, których zachowania i działalność publiczna są sprzeczne z prawem, powszechnie przyjętymi normami i obyczajami społecznymi lub charakteryzują się brakiem szacunku dla odbiorców czy nieuczciwie wykorzystują ich zaufanie.
„Przez ostatnie lata branża influencer marketingu urosła do istotnego, liczonego w setkach milionów złotych obrotu rynku. Deficyt standardu współpracy, powszechnych norm czy wspólnego zrozumienia odpowiedzialności za wpływ komunikacji na społeczności jest faktem. Korzystając z naszej skali i pozycji na rynku chcemy wprowadzić zasady, które będą działać w interesie wszystkich podmiotów i przyczynią się do profesjonalizacji tej części działalności marketingowej” – mówi Łukasz Borek, dyrektor generalny agencji LiquidThread należącej do Publicis Groupe.
W dokumencie zawarto dwanaście zasad, które chętni do współpracy influencerzy muszą zaakceptować. Wśród nich znajdują się zapewnienia o m.in. szacunku do społeczności i audytorium, przestrzeganiu i respektowaniu prawa, oznaczaniu reklam, reagowaniu na działania mogące wyzwalać agresję, przemoc lub inne formy dyskryminacji, niepromowaniu narkotyków czy braniu odpowiedzialności za publikowane treści.
Akceptacja warunków zawartych w kodeksie jest obowiązkowym punktem w każdej umowie prawnej o współpracy z agencjami i klientami Publicis Groupe. (ao)