sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościStańczyk idzie na badania. Rusza 5. edycja kampanii „Dzień na U”

Stańczyk idzie na badania. Rusza 5. edycja kampanii „Dzień na U”

Krzysztof Zalewski jako Stańczyk zachęca do badań w nowej odsłonie kampanii „Dzień na U”. Piąta edycja akcji Fundacji Rak’n’Roll ruszyła w listopadzie 2023 roku i tym razem skierowana jest do mężczyzn.  

58 proc. mężczyzn w Polsce ocenia swój stan zdrowia jako dobry, jednak tylko 36 proc. deklaruje coroczne wykonywanie badań profilaktyki. Nie wynika to jednak z braku świadomości tego, jak istotne jest kontrolowanie stanu zdrowia, bo zdecydowana większość badanych (88 proc.) zdaje sobie sprawę ze znaczenia rutynowych badań, zaledwie 3 proc. badanych miało co do tego wątpliwości. Problemem okazuje się braku czasu – tak wskazało 26 proc. respondentów w badaniu przeprowadzonym przez ABR SESTA i SYNO Poland dla Fundacji Rak’n’Roll.

Do tego wątku odnosi się piąta edycja kampanii „Dzień na U”. W spocie Stańczyk – kultowa postać obrazu Jana Matejki – opuszcza Muzeum Narodowe w Warszawie i udaje się na badania, dając przykład innym mężczyznom. „Skoro najbardziej zadumany mężczyzna w Polsce może zrobić ten krok, wszyscy inni niech nie szukają wymówek” – podkreślają organizatorzy kampanii hasłem: „Nie dumaj, rusz się do lekarza! Weź Dzień na U i potwierdź swoje zdrowie”. Zaznaczają także, że na rutynowe badania nie powinny udawać się tylko osoby, które odczuwają już jakieś dolegliwości, lecz przede wszystkim te, które chcą zapobiec problemom zdrowotnym.

Dzień przed startem kampanii w Muzeum Narodowym w Warszawie zawisła replika obrazu Matejki, jednak bez obecnego na niej Stańczyka. Miało to symbolizować nieobecność spowodowaną pójściem na badania.

W rolę Stańczyka wcielił się muzyk Krzysztof Zalewski. W kampanijnym spocie pojawiają się także inne znane osoby ze świata kultury, mediów czy życia publicznego – Katarzyna Herman, Andrzej Wrona, Michał Żebrowski, Rafał Trzaskowski, Olga Frycz, Mateusz Damięcki, Olivier Janiak, Bovska, Lara Gessler, Marta Wierzbicka, Mery Spolsky, David Gaboriaud. W działania komunikacyjne zaangażowali się także Internetowi twórcy, tacy jak Ciocia Liestyle, Maffashion, Piotr Świniarski, Jacek Jelonek, Łukasza Bogusławski, Piotr Czaykowski, Łukasz Dominiak czy Michał Korkosz, którzy także pojawiają się w filmie.

fot. Michał Krzyszkowski

fot. Michał Krzyszkowski

Poza spotem w ramach kampanii prowadzone będą działania PR, mediowe i  OOH. Kanałem komunikacji będą także profile influencerów w mediach społecznościowych.  

W aktywności Fundacji Rak’n’Roll biorą udział także pracodawcy, przystępujący do Programu Dzień na U. Te organizacje zobowiązują się do zapewnienia wszystkim swoim pracownikom możliwości przeprowadzenia badań w godzinach pracy (np. przez dodatkowy dzień wolny, przekazanie pakietu medycznego czy zorganizowanie badań na terenie firmy). Do tej pory blisko 34 tys. pracowników w 43 firmach zostało objętych programem.

Inicjatorem kampanii jest Fundacja Rak’n’Roll, a partnerami tegorocznej edycji zostali Muzeum Narodowe w Warszawie oraz Nationale-Nederlanden. Honorowym Patronatem akcję objął Prezydent m.st. Warszawy.

Strategię oraz koncept kreatywny najnowszej odsłony kampanii przygotowała agencja DDB Warszawa, po raz piąty zaangażowana w coroczny projekt. Za planowanie mediów odpowiada PHD Polska. Produkcją zajęło się Papaya Films, postprodukcją – Rio De Post, a za dźwięk odpowiada Ztudio&Burza. Działaniami PR, w tym relacjami z mediami, prowadzeniem biura prasowego czy pozyskaniem ambasadorów do akcji oraz całością działań w ramach współprac z influencerami zajmuje się Big Picture. Wsparcia w zakresie kompleksowego monitoringu mediów udzielił Instytut Monitorowania Mediów (IMM). Wszystkie podmioty zaangażowały się w kampanię pro publico bono. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj