piątek, 18 października, 2024
Strona głównaAktualnościCzy logo ma znaczenie dla konsumentów?

Czy logo ma znaczenie dla konsumentów?

Ponad 40 proc.  badanych zwraca uwagę na logo produktów, natomiast tylko 15,8 proc. respondentów zauważa, kiedy marki odświeżają swoją identyfikację wizualną. Co więcej, zmiana logotypu nie jest odbierana pozytywnie przez 60 proc. konsumentów – pokazało badanie przygotowane przez SW Research dla Soul & Mind Group.

Oto kilka wniosków z badania:
    • 43,8 proc. ankietowanych tylko czasami patrzy na logotyp produktu podczas zakupów,
    • dla 40,2 proc. badanych logo jest bardzo ważnym elementem,
    • 15,9 proc. respondentów nie przywiązuje do tego wagi. 

w badaniu sprawdzono także, czy zmiana strategii i odświeżenie logo jest równie ważne dla konsumentów, jak dla firm. Okazuje się, że 53,2 proc. badanych deklaruje, że tylko czasami dostrzega różnicę. Zawsze zauważa ją zaledwie 15,8 proc. respondentów. Nigdy nie dostrzega jej z kolei tylko 14,7 proc. 

„Większość konsumentów przyzwyczaja się do swoich ulubionych marek, bowiem stanowią one dla nich rodzaj przewodnika gwarantującego prosty i trafiony wybór produktów przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Zmiana wizualnej tożsamości marki może oznaczać wywrócenie ich bezpiecznego świata do góry nogami” – wyjaśnia Anita Zaremska-Trzaska, Senior Strategic Planner w Soul & Mind.

Badanie wykazuje, że podejście konsumentów do zmian jest niejednoznaczne. 31,7 proc. badanych przyzwyczaja się do logotypu i nie lubi zachodzących w nich zmian, z kolei 27,7 proc. uważa, że odświeżenie logo jest dowodem na rozwój marki. Po zmienieniu identyfikacji 19,9 proc. nie jest pewna, czy ma dalej do czynienia ze znaną marką, czy z jej imitacją. Gdy marka zdecyduje się na zmianę logotypu, 16,8 proc. respodentów lubi ją jeszcze bardziej, natomiast 12,5 proc. mniej. 

„Klienci powinni zostać skutecznie poinformowani o zmianie, muszą zrozumieć, dlaczego została podjęta, jakie elementy ulegają zmianie oraz jakie korzyści niesie ona dla nich samych” – sugeruje Anita Zaremska-Trzaska. (af)

O badaniu:
Badanie zostało przeprowadzone przez agencję badawczą SW Research na zlecenie firmy Soul & Mind Group metodą wywiadów on-line (CAWI) na reprezentatywnej ogólnopolskiej grupie 1000 osób, w dniach 20-23 listopada 2023 roku.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj