6 grudnia 2023 roku ogłoszono wyniki 24. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS pod hasłem „Wygodnie i odpowiedzialnie, czyli jak?”. Zadaniem tegorocznych uczestników było zaprojektowanie pracy, która stanowiłaby odpowiedź na pytanie, jak żyć wygodnie, a jednocześnie odpowiedzialnie. Laureatką współzawodnictwa została Sandra Różycka.
Maciej Buczewicz – przewodniczący jury – podkreślił, że plakat zwyciężczyni jest „ilustracją narysowaną z niezwykłą swobodą, ze świadomością ważności elementów kompozycji oraz wszystkiego, co buduje przestrzeń miejską”. Pracę ocenił jako „bardzo pozytywną, ciepłą i radosną”.
Źródło: galeriaplakatu.ams.com.pl
Jury wyróżniło także plakaty Magdaleny Wosik, Natalii Leśniak, Anny Czochary oraz dwie prace Rozalii Michalskiej.
Plakat Magdaleny Wosik wyróżniony w konkursie Galeria Plakatu AMS
Plakat Natalii Leśniak wyróżniony w konkursie Galeria Plakatu AMS
Plakat Anny Czochary wyróżniony w konkursie Galeria Plakatu AMS
Plakaty Rozalii Michalskiej wyróżnione w konkursie Galeria Plakatu AMS
Grupa Żabka, będąca głównym partnerem konkursu, przyznała nagrodę specjalną Katarzynie Panek. Wyróżniła także dwie prace – Anny Czochary i Agaty Gołębiewskiej.
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, czyli partner wspierający, wybrał plakat Katarzyny Czapskiej. Swoją decyzję umotywował tym, że jej praca najcelniej promuje ideę wolontariatu i zwraca uwagę na temat troski o relacje społeczne.
Wyróżnienia otrzymały również: Julia Grochowalska (za dwie prace), Julia Klinger, Karolina Lubaszko i Borys Szembek.
Jurorami 24. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS byli: Małgorzata Augustyniak – wiceprezeska AMS, Maciej Buszewicz – grafik i profesor ASP w Warszawie, Marta Dermańska – zastępczyni dyrektora Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy, Janusz Górski – grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS, Tytus Klepacz – Creative Director & Partner w agencji reklamowej Endless, Nikodem Pręgowski – grafik, nauczyciel akademicki, założyciel wydawnictwa Na przykład, Rafał Rudzki – dyrektor ds. ESG w Grupie Żabka oraz Filip Tofil – grafik, Creative Director w studiu identyfikacji wizualnych Syfon.
Za prawidłowy przebieg konkursu odpowiadał audytor EY Polska. Partnerami projektu – poza grupą Żabka i m.st. Warszawa – byli także: Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej i Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
Patronami medialnymi byli: „Vogue”, NowyMarketing.pl oraz Gazeta.pl. (an)