Tomasz Chróstny, prezes UOKiK, nałożył karę w wysokości 25 mln zł na T-Mobile Polska. Powodem decyzji są reklamy o ofercie pre-paid, które wprowadzały w błąd konsumentów.
Jak czytamy w komunikacie UOKiK-u, oferta „1200 GB za darmo przez rok” sugerowała, że konsumenci nie będą musieli zapłacić za pakiet danych. Okazało się, że zamiast niego, klienci otrzymywali co miesiąc 100 GB, jeśli doładowali konto za minimum 35 zł miesięcznie. Oznacza to, że roczne opłaty za zasilenie karty wyniosłyby 420 zł. Informacja o tym została jednak zapisana małą czcionką na dole reklamy.
Za naruszenie interesów konsumentów T-Mobile Polska zapłaci ponad 25 mln zł (25 623 957 zł). Informacja o karze zostanie opublikowana na stronie internetowej i w mediach społecznościowych operatora. Będzie ona dostępna w wersji polskiej oraz ukraińskiej, ponieważ w błąd zostały wprowadzone również osoby posługujące się tym językiem.
Operator ma możliwość odwołania się od decyzji, ponieważ nie jest ona prawomocna. (af)