poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościWPP łączy agencje Hill & Knowlton i BCW pod nazwą Burson

WPP łączy agencje Hill & Knowlton i BCW pod nazwą Burson

Globalna sieć marketingowa WPP ogłosiła połączenie swoich dwóch największych agencji PR – Hill & Knowlton i BCW. W efekcie powstanie firma Burson.

Jak podaje WPP w komunikacie opublikowanym 25 stycznia 2024 roku, Burson ma być agencją „nowoczesnej komunikacji”, oferującą pełen zakres usług, skupioną na budowaniu i ochronie reputacji. Sieć wyjaśnia, że połączenie agencji umożliwi „najlepszą obsługę klientów w złożonym i zmiennym środowisku, kiedy to strategiczna komunikacja z interesariuszami jest istotna jak nigdy dotąd”.

Corey duBrowa (po prawej), obecny globalny dyrektor generalny BCW, obejmie stanowisko globalnego dyrektora generalnego Burson. AnnaMaria DeSalva (z lewej), dotychczasowa globalna prezes i dyrektor generalna Hill & Knowlton, została z kolei mianowana globalną prezeską nowo powstałej firmy. Razem będą kierować strategią agencji, obsługą klienta, a także dbać o doświadczenia pracowników i kulturę organizacyjną.

AnnaMaria DeSalva i Corey duBrowa

Kierownictwo firmy Burson będzie składać się z dyrektorów ds. komunikacji i innych członków kadry kierowniczej wyższego szczebla z obu agencji. Nominacje będą ogłaszane przez cały 2024 rok – zapowiada WPP.  

Fuzja ma zakończyć się 1 lipca 2024 roku. Jeszcze w tym roku ma zostać zaprezentowana nowa tożsamość korporacyjna – czytamy.

Burson będzie zatrudniać 6000 pracowników na 43 rynkach.

Nazwa nowo utworzonej agencji ma „oddawać cześć zmarłemu Haroldowi Bursonowi”, pionierowi branży PR, twórcy Burson Marsteller (połączonego później z Cohn & Wolfe, w efekcie czego powstało BCW). „Harold Burson mocno wierzył, że czyny są silniejsze niż słowa, dlatego uczciwość, przejrzystość, rzetelność i doskonałość uznał za wiodące zasady swojej działalności” – mówi Corey duBrowa. Jak dodaje dyrektor generalny, zasady te „stanowią podstawowe ideały firmy Burson, na których wyznaczymy poprzeczkę nowoczesnej komunikacji”, wykorzystującej szereg innowacji, w szczególności sztuczną inteligencję.

Jak czytamy w komunikacie, Hill & Knowlton wnosi do nowego podmiotu „istotny impuls biznesowy, talent i innowacje”. Marka Hill & Knowlton będzie działać w ramach firmy Burson i obsługiwać wybranych klientów w zakresie komunikacji strategicznej, doradztwa i public affairs. Co więcej, w ramach Burson nadal mają działać jako marki GCI Health i AxiCom, oferujące specjalistyczną obsługę wyspecjalizowaną odpowiednio w zakresie opieki zdrowotnej i komunikacji technologicznej. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj