Na początku 2024 roku Stowarzyszenie Producentów Reklamowych (SPR), polska organizacja zrzeszająca studia produkcyjne, rozpoczęła projekt „Zielona Rewolucja w produkcji reklamowej” i powołała Zieloną Grupę Roboczą. Inicjatywa ma stanowić odpowiedź na globalne wyzwania związane z zasadami ESG (Environmental, Social, Governance) i ma na celu dokonanie długofalowych zmian w polskiej branży produkcyjnej.
SPR poszerzyło swoją grupę roboczą, która jest odpowiedzialna za opracowanie zielonych standardów dla branży. Do Zielonej Grupy Roboczej należy siedem osób z pięciu firm członkowskich SPR: Dobro, Lucky Luciano Pictures, Riots, Tank i Timecode Film Production. Grupa obejmuje trzech członków zarządu SPR: Arletę Robinson (prezeskę Lucky Luciano Pictures), Magdalenę Olak (członkinię Tank Production) i Tomasza Dławichowskiego (wiceprezesa Timecode Film Production).
W skład grupy weszli również:
Karolina Barska – zgłoszona do pracy w grupie przez dom produkcyjny TANK. Jest koordynatorką produkcji reklamowej. Odbyła szkolenie i uzyskała certyfikat ekokonsultantki wystawiony przez Laboratorium Zielonej Produkcji.
Katarzyna Hryćko-Górnicka – zgłoszona do pracy w grupie przez Timecode Film Production. Działa w obszarach CSR, ESG i Sustainability. Odbyła szkolenie i uzyskała certyfikat ekokonsultantki wystawiony przez Laboratorium Zielonej Produkcji.
Katarzyna Waśko – audytorka wewnętrzna domu produkcyjnego DOBRO, przez który została zgłoszona do pracy w grupie. Odbyła szkolenie i uzyskała certyfikat ekokonsultantki wystawiony przez Laboratorium Zielonej Produkcji.
Marcin Borkowski – producent z domu produkcyjnego RIOTS. Odbył szkolenie i uzyskał certyfikat ekokonsultanta wystawiony przez Laboratorium Zielonej Produkcji.
W ramach inicjatywy SPR będzie prowadzić szkolenia dla producentów oraz kierowników w zakresie zrównoważonej produkcji reklamowej. Prace grupy roboczej będą systematycznie komunikowane do mediów branżowych. W najbliższym czasie SPR opublikuje przewodnik zawierający zbiór rekomendacji dla producentów filmów reklamowych i firm zamawiających takie usługi. W następnej kolejności planowane jest zaproszenie branżowych stowarzyszeń do wspólnej pracy w kierunku wypracowania ekologicznych standardów dla produkcji reklamowej. (af)