Instagram oświadczył we wpisie na swoim blogu, że nie będzie już rekomendował politycznych treści, związanych z takimi kwestiami jak prawo, wybory lub tematy społeczne. Podobne zmiany mają zostać wprowadzone również na Threads.
Platforma zapewniła jednak, że tego typu treści będą nadal wyświetlane, jeśli pochodzą z obserwowanych kont. Oznacza to, że treści, które nie kwalifikują się do rekomendacji, wciąż będą docierać do obserwujących. Co więcej, kontrolowanie wyświetlanych treści będzie możliwe również na Facebooku.
Źródło: about.instagram.com
Aktualizacja ma zastosowanie w miejscach, w których są promowane treści, takich jak Eksploruj, Reels, Rekomendacje w kanale i Sugerowani użytkownicy.
Marki, influencerzy lub twórcy będą mogli korzystać z zakładki Status konta, aby sprawdzić, czy kwalifikują się do rekomendacji na podstawie publikowanych w ostatnim czasie treści. W tym miejscu będą mogli edytować lub usuwać ostatnie posty lub poprosić o recenzję, jeśli nie zgadzają się z decyzją Instagrama. Będzie można ponownie zakwalifikować się do rekomendacji, jeśli zaprzestanie się publikowania tego typu treści przez pewien czas. (af)