1 marca 2024 roku TVN zaprezentowało nową kolorystykę i oprawę, a także odświeżone logo. Ma to być nie tylko zmiana wizualna, ale także symboliczny przekaz „podkreślający innowacyjność stacji”.
Jak przekazuje stacja, odświeżona oprawa wizualna TVN to odpowiedź na zmieniające się trendy. Punktem wyjścia do modyfikacji była koncepcja jedności dla procesu tworzenia nowego wizerunku marki. Zastosowane w oprawie elementy graficzne reprezentują połączenie, różnorodność i „pionierski charakter stacji” — czytamy w komunikacie prasowym. Podkreślają one także rolę TVN jako „medium promującego pozytywne zmiany”.
Nowe logo TVN cechuje minimalizm i dynamiczność. Dotychczasowy żółty kolor został zastąpiony białym, a niebieską barwę zmodyfikowano w taki sposób, aby znak był bardziej nowoczesny, ale jednocześnie zachował swoje dziedzictwo.
Według twórców nowej oprawy, jest ona świeża i pełna energii. Jej idea opiera się na słowie „United” i ma za zadanie pokazać widzom, że TVN jest miejscem spotkań, gdzie różne perspektywy, kultury i idee łączą się w jedno. Logo, typografia i zdjęcia są ze sobą harmonijnie połączone, przez co tworzą dynamiczne i wielokolorowe layouty.
„Przy projektowaniu nowej oprawy musieliśmy pamiętać o jednym kluczowym aspekcie — spójności wizerunku TVN na wszystkich polach. Chcemy, aby nasza marka była atrakcyjna zarówno dla widzów, jak i reklamodawców. Dlatego nowa oprawa graficzna wykracza poza obszar telewizji i obejmuje wszystkie możliwe kanały i formy przekazu. Mamy nadzieję, że widzowie poczują, tak jak my, argentyńskie słońce i optymizm, które wybijają się z nowej identyfikacji wizualnej TVN” – mówi Piotr Rucki, dyrektor działu kreacji TVN Warner Bros. Discovery.
Zmianą oprawy zajął się dział kreacji i autopromocji TVN Warner Bros. Discovery we współpracy z argentyńską agencją Superstudio. (ao)