1 marca 2024 roku wystartowała kolejna odsłona ogólnopolskiej akcji „Łapki na kierownicę”, prowadzonej przez polską Policję, a także firmę Neptis, która jest operatorem aplikacji Yanosik, oraz firmę Screen Network.
Celem projektu jest zmiana podejścia kierowców do korzystania z telefonów w trakcie jazdy, aby zmniejszyć liczbę wypadków.
Działanie jest uzupełnieniem akcji „Na drodze – Patrz i słuchaj”, której ideą było zwrócenie uwagi kierowców na konsekwencje rozproszenia uwagi w czasie jazdy.
W ramach akcji użytkownikom aplikacji Yanosik udostępniane są materiały edukacyjne w formie quizu, które dotyczą konsekwencji używania telefonu wymagającego trzymania słuchawki lub mikrofonu podczas prowadzenia pojazdu. Osoby, które zaznaczyły bezbłędne odpowiedzi, otrzymają Certyfikat Odpowiedzialnego Kierowcy. W zeszłorocznej edycji akcji 59 tys. kierowców wzięło udział w quizie, z czego 42 tys. go zdało, a 11 tys. podzieliło się swoim certyfikatem w mediach społecznościowych.
[[{“fid”:”80759″,”view_mode”:”default”,”fields”:{“format”:”default”},”type”:”media”,”attributes”:{“class”:”media-element file-default”}}]]
Na potrzeby akcji powstał spot, który będzie wyświetlany na ekranach LED firmy Screen Network na terenie całego kraju. Działania potrwają do końca marca 2024 roku. (af)