Marka Dove i projekt MŁODE GŁOWY fundacji UNAWEZA ruszyli z kampanią informacyjno-edukacyjną, która ma za zadanie wspierać młodzież w budowaniu poczucia własnej wartości oraz dostarczać nauczycielom narzędzi do pracy z młodymi ludźmi.
Celem akcji, która rozpoczęła się w lutym 2024 roku, jest zadbanie o zdrowie psychiczne nastolatków w Polsce. Podejmowane działania są ukierunkowane na edukację oraz realną pomoc młodym ludziom, aby mogli w pełni korzystać ze swojego potencjału, potrafili identyfikować zagrożenia oraz wiedzieli, gdzie udać się po wsparcie w razie potrzeby.
W ramach kampanii powstała lekcja dla szkół dotycząca odporności psychicznej przygotowana przez psycholożki i ekspertki merytoryczne – Małgorzatę Ohme z Dove Sellf-Esteem oraz Joannę Flis z projektu MŁODE GŁOWY. Jej celem jest zwiększanie wiedzy osób uczniowskich na temat odporności psychicznej. Materiały edukacyjne są całkowicie bezpłatne i składają się ze scenariusza przeprowadzenia lekcji dla nauczyciela, kart pracy dla ucznia oraz prezentacji. Jest ona dostępna na stronie.
„Współpraca Dove i MŁODE GŁOWY jest odpowiedzią na pogarszającą się kondycję psychiczną dzieci i młodzieży w Polsce. Wyniki badań przeprowadzonych dla nas przez Kantar nie pozostawiają złudzeń. Wyłania się z nich niepokojący obraz nastolatek w Polsce. Ponad połowie z nich zdarza się myśleć, że są bezwartościowe, a aż 80 proc. badanych czuje, że brakuje im pewności siebie. Porównują się do osób, które widzą w mediach społecznościowych, co dodatkowo źle wpływa na ich nastrój i samopoczucie. 1/3 badanych twierdzi, że wstydzi się tego, jak wygląda, a 2/3 zmieniłoby w swoim wyglądzie wiele rzeczy. Chcemy zmienić tę sytuację, by nastolatki w Polsce pokochały siebie” – mówi Joanna Orzechowska, East Europe Marketing Manager, Category Lead Poland, Baltics & Ukraine w Unilever.
Kampania jest promowana spotem. Ambasadorką inicjatywy została Martyna Wojciechowska.
Źródło: youtube.com/dovepolska
Akcja jest realizowana m.in. w przestrzeni digitalowej, kinach, sieciach retail, a także przez reklamy zewnętrzne.
Za koncept kreatywny i komunikację odpowiada That One Agency. Media relations i działaniami PR zajmuje się Yellowcups. (ao)