piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualności„Młodym już dziękujemy” – ruszyła kampania profrekwencyjna fundacji SexedPL

„Młodym już dziękujemy” – ruszyła kampania profrekwencyjna fundacji SexedPL

Fundacja SexedPL rozpoczęła kampanię profrekwencyjną pod hasłem „Młodym już dziękujemy”. Akcja, która wystartowała 2 kwietnia 2024 roku, zachęca do wzięcia udziału w wyborach samorządowych.

Celem inicjatywy jest podkreślenie istoty głosowania oraz zaakcentowanie bezpośredniego wpływu rządzących na najbliższe otoczenie. Akcja ma uwidocznić, że oddany głos będzie miał wpływ na kolejnych pięć lat polskiej rzeczywistości. Samorządy będą bowiem decydować o kwestiach takich jak edukacja – również ta seksualna, dostęp do lekarzy, działalność antyprzemocowa czy aktywizacja zawodowa kobiet.

Spot w reżyserii Igora Leśniewskiego przedstawia scenę z udziałem wójta, w którego rolę wciela się Michał Żebrowski. Urzędnik dziękuje młodym współpracownikom za zaangażowanie podczas wyborów parlamentarnych. Jednocześnie neguje ich sprawczość. Przekonuje, że głosowanie nie jest dla nich i nawołuje do „zostania w domu”. 

Elektorat dochodzi jednak do głosu i podkreśla, że „samorządy mają bezpośredni wpływ na edukację, ochronę zdrowia, komunikację, kulturę, sport i bezpieczeństwo”. Młodzi wyborcy zachęcają do udania się do urn wyborczych 7 kwietnia 2024 roku. Namawiają do wykorzystania swojego głosu.

Źródło: youtube.com/sexedpl7234

Spot został udostępniony na Instagramie, Facebooku oraz YouTubie. Można zobaczyć go także w kanałach social media influencerów, którzy wspierają działania organizacji. Co więcej, projekt będzie rozpowszechniany również w ramach kampanii outdoorowej. Pojawi się na 20 uczelniach wyższych, w 250 miejskich autobusach i dworcach PKP w całej Polsce. 

Pierwsza odsłona akcji profrekwencyjnej realizowanej przez SexedPL miała miejsce w październiku 2023 roku, przed wyborami parlamentarnymi. Jej organiczne i kampanijne zasięgi przekroczyły wówczas liczbę 20 mln. Zarówno ta akcja, jak i wiele innych inicjatyw profrekwencyjnych, przełożyły się na rekordową frekwencję wyborczą, która wyniosła 74,38 proc. 

Czytaj więcej: „Sama Wybierz Samorząd” – Fundacja SPS z kolejną kampanią profrekwencyjną

„Wiemy, że połowa Polek i Polaków zauważyła kampanie profrekwencyjne organizowane przez organizacje pozarządowe — aż 81 proc. respondentów, którzy widzieli reklamy i inne niepartyjne działania profrekwencyjne deklaruje, że wzięli udział w wyborach” – przekazuje Anja Rubik, założycielka fundacji SexedPL.

Dyrektorka zarządzająca SexedPL, Martyna Warzykowska, podkreśla natomiast, że organizacji zależy na „podtrzymaniu poczucia sprawczości” – szczególnie wśród millenialsów i pokolenia Z. Jak mówi, podczas ostatniej kampanii fundacja obaliła „niekorzystną prognozę dotyczącą kobiet, które wykazywały niechęć do pójścia do urn”. 

Za scenariusz spotu frekwencyjnego odpowiada Filip Połoska z kolektywu kreatywnego Nowy®Ład. Produkcją zajęły się Marysia Surzycka, Sara Faruque, Magdalena Potocka-Zwoźna z SHOOTME. Dyrektorem produkcji jest Maciej Dydyński. W spocie – poza Michałem Żebrowskim – wystąpili Dorota Salamon, Jessica Walecka, Małgorzata Łobejko, Marta Sikora, Marcin Michalski i Mateusz Trzaskoma. (an)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj