The New York Sun informuje, że firmy coraz częściej wykorzystują blogi w celach promocyjnych. „Przedsiębiorstwa muszą zmierzyć się z problemem pracowników piszących w swoich blogach na temat wewnętrznych spraw firmy. Również niezadowoleni konsumenci przekazują swe doświadczenia tysiącom potencjalnych klientów. Organizacje pozarządowe opisują sprawy zanieczyszczenia środowiska wywołanego przez produkty firmy” – wylicza Richard Edelman, prezes Edelman Public Relations. Firmy muszą nauczyć się odpowiednio reagować na takie publikacje.
Niektóre przedsiębiorstwa wykorzystują blogi jako narzędzie komunikacji z klientami. Edelman podaje przykłady kampanii „Real Beauty” firmy Dove, której pierwsza zapowiedź pojawiła się właśnie na blogu, oraz elektronicznych dzienników Microsoftu, w których podawano szczegóły na temat konsoli Xbox. Edelman wspomina także, że niegdyś, aby zapewnić klientom rozgłos medialny, kontaktował się z wpływowymi wydawcami i dziennikarzami. Obecnie informacje dostarcza także osobom piszącym blogi. „W ten sposób możemy przekazać konsumentom informacje zarówno metodą z góry na dół, jak i z dołu do góry” – podsumowuje.