Stany Zjednoczone zajęły pierwsze miejsce w tegorocznym rankingu Country Brand Index, przygotowanym przez agencję Weber Shandwick oraz firmę FutureBrand.
USA okazały się najlepszą marką po raz pierwszy w pięcioletniej historii rankingu CBI. W 2008 roku pierwsze miejsce zajęła Australia, która w tym roku uplasowała się na 3 pozycji. Nie zmieniła się pozycja Kanady, która w najnowszym rankingu zajęła znów 2 miejsce.
W toku prac nad tegorocznym rankingiem CBI przepytano ok. 3 tysięcy osób odbywających podróże zagraniczne w celach służbowych oraz urlopowych. Respondenci pochodzili z USA, Wielkiej Brytanii, Chin, Australii, Japonii, Brazylii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Niemiec i Rosji. Ocenili oni marki 102 państw w 28 kategoriach. Niestety, Polsce nie udało się znaleźć w czołowej piątce żadnej z nich.
O wynikach rankingu CBI oraz przyjętej metodologii badania można przeczytać na stronie Webershandwick oraz Futurebrand