wtorek, 24 grudnia, 2024
Strona głównaPublikacjeAnaliza ofert pracy dla PR-owców - sierpień 2013

Analiza ofert pracy dla PR-owców – sierpień 2013

Pracodawcy wolą konsultantów niż praktykantów

W porównaniu do lipca 2013, w sierpniu, dzięki zwiększonej aktywności firm, nieznacznie wzrosła liczba ogłoszeń dla PR-owców. Od czerwca stopniowo wzrasta popyt na konsultantów i asystentów, jednocześnie maleje – na praktykantów i stażystów. Łącznie w ubiegłym miesiącu pojawiło się 118 ofert, o 6 proc. więcej niż w lipcu. Nadal nie jest to imponujący wynik, biorąc pod uwagę liczbę ogłoszeń w analogicznym okresie zeszłego roku.

Kliknij, aby powiększyć

W czerwcu konsultanci mieli do wyboru 31 ogłoszeń, w lipcu – 33, a w sierpniu- już 43. Odwrotny trend dotyczy praktykantów i stażystów – w czerwcu skierowanych było do nich 50 ofert, w lipcu – 45, a w sierpniu – 38. W porównaniu do lipca agencje zamieściły w sumie o 9 ogłoszeń mniej. Łączna liczba ofert jednak wzrosła, ponieważ firmy zamieściły ich o 13 więcej niż w lipcu. W tym samym czasie wzrosła z 2 do 5 liczba ofert od pośredników, którzy najczęściej także szukają pracowników w imieniu firm.

65 proc. ofert pochodziło z Warszawy. Drugim co do wielkości rynkiem pracy dla PR-owców był Wrocław, gdzie w sierpniu pojawiło się 11 ogłoszeń (9 proc. ogółu ogłoszeń), a trzecim – Kraków (9 ofert, 8 proc.).

W sierpniu 81 proc. ofert zawierało wymagania dotyczące znajomości języka obcego (a w przypadku 6 proc. – znajomości dwóch języków). Po raz pierwszy od dwóch miesięcy pracodawcy wspomnieli o znajomości rosyjskiego.

Większość agencji nie podała informacji o branżach, w których mają pracować potencjalni pracownicy. Taka informacja pojawiła się zaledwie w 13 ogłoszeniach. 4 dotyczyły pracy dla klientów z branży IT, 3 pracy w agencjach marketingowych, po dwie – pracy w agencjach interaktywnych i obsługi klientów związanych z modą. Po jednej ofercie dotyczyło pracy dla klienta z branży doradczo-szkoleniowej.

W przypadku firm  najwięcej ofert dotyczyło pracy w branży doradczo-szkoleniowej i dla organizacji pozarządowych.

W sierpniu na PRoto.pl zamieszczono 68 proc. ogółu ofert. Istotnym źródłem ogłoszeń są także serwisy  Pracuj.pl (16 proc.) i Infopraca.pl (9 proc).

 

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj