Tytuł
Wolontariat
Autor
Fabryka Komunikacji Społecznej dla Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej
Opis celu kampanii
Głównym celem projektu było poinformowanie jak największej grupy odbiorców o obchodach Europejskiego Roku Wolontariatu 2011.
Oprócz tego wyznaczone zostały również cele szczegółowe:
– kreowanie pozytywnego, atrakcyjnego wizerunku wolontariatu oraz wolontariusza;
– eksponowanie dobrych praktyk, wzorców, rozwiązań (także systemowych) w dziedzinie wolontariatu;
– rozbudzanie w obywatelach postaw pro publico bono;
– przełożenie zbudowanej świadomości na bardziej sprecyzowane postawy oraz działania w dłuższej perspektywie
Grupa docelowa
Bezpośrednią grupą do której skierowaliśmy był przekaz są osoby młode, studenci i uczniowie liceów. Ze względu na częściowo bezpłatną emisje reklam przekaz docierał do wszystkich Polaków.
Strategia
Chcieliśmy pokazać ludziom, że poprzez wolontariat można spełniać marzenia z dzieciństwa – wolontariat to sposób na powrót do tego o czym marzyliśmy ale ze względu na koleje losu musieliśmy z tego zrezygnować.
Hasło kampanii to “Nigdy nie jest za późno, by spełniać marzenia. Teraz też możesz pomagać! Zostań wolontariuszem, zmieniaj siebie i świat” . W plakatach i spotach pokazywaliśmy jak wolontariat przemienia ludzi i daje szczęście poprzez spełnienie marzeń,
Opis przebiegu kampanii
Kampania została przeprowadzona w dwóch odsłonach
– Odsłona I: 11 IV –22 IV 2011 – emisja w Internecie, outdoor(billboardy,ramki) oraz radio i TV;
– Odsłona II: 19 IX -30 IX 2011 – emisja w Internecie, outdoor(billboardy,ramki) oraz radio i TV;
Kampania outdoorowa składała się z 4 różnych kreacji – po dwie na każdą odsłonę kampanii
Wykorzystanie narzędzi komunikacji
Głównymi narzędziami komunikacji jest sieć internetowa, radio outdoor i TV
Efektywność
Pomimo ograniczeń (budżet kampanii TV wynosił 0 zł) – z przekazem dotyczącym wolontariatu spotkało się około 10 mln Polaków. Kampania została bardzo dobrze odebrana przez organizacje trzeciego sektora.