3 lipca American Apparel opublikował przerobione zdjęcie przedstawiające moment eksplozji amerykańskiego wahadłowca Challengera. Tłumaczy, że to pomyłka zagranicznego pracownika, „który urodził się po katastrofie i nie był świadomy tego wydarzenia”.
To na pewno jeden z najbardziej kontrowersyjnych postów, które można było zaobserwować w ostatnim czasie w social mediach – uważa PR Dialy. Reakcja internautów na Twitterze i Tumblerze była natychmiastowa. Na przerobionym zdjęciu rozpoznali wahadłowiec w trakcie eksplozji z 1986 roku, w której zginęło siedmiu astronautów. Zawrzało od komentarzy i dyskusji na ten temat. PR Daily spekuluje, że zdjęcie miało być celebracją dnia 4 lipca, czyli amerykańskiego święta niepodległości.
Przypuszczano nawet, że American Apparel celowo użył zdjęcia, by wzbudzić publiczne zainteresowanie. Firma jednak odpiera zarzuty: „Chcielibyśmy mocno przeprosić za opublikowanie dzisiejszego posta przedstawiającego zdjęcie wahadłowca Challengera w momencie wybuchu. Zdjęcie zostało omyłkowo »przeblogowane« przez naszego międzynarodowego pracownika mediów społecznościowych, który urodził się po katastrofie i nie był świadomy tego wydarzenia. Głęboko żałujemy tej niewrażliwości, post został usunięty”. (kd)