„Publikuj albo zgiń” – ta zasada dotyczy także CEO firm. W PRDaily czytamy o powodach, dla których organizacja powinna postawić na ten rodzaj komunikacji.
Blog prowadzony przez CEO pokazuje firmę z ludzkiej strony. Krótka biografia prezesa i brak bezpośredniego kontaktu na stronie sprawiają bowiem wrażenie, że prezes to ktoś obcy i niedostępny. To duży błąd – przyznaje John David, autor artykułu. W końcu jest to „twarz” organizacji, która ma odzwierciedlać jej wartości.
Strona może być wykorzystana zarówno do komunikacji wewnętrznej, jak i zewnętrznej: a więc służyć do wyjaśnienia pracownikom najnowszych planów firmy lub pokazać dotychczasowe osiągnięcia potencjalnym partnerom i inwestorom.
Autor artykułu podkreśla także, że dzięki takiej aktywności prezes pokazuje się jako ekspert w danej dziedzinie. Jeśli blog jest dobrze napisany, istnieje także szansa, że zostanie opublikowany w portalach branżowych, co przełoży się na promocję samej organizacji.
John David w artykule zwraca także uwagę na jeszcze jedną rzecz. Często prezesi firm chcą komunikować tylko o rzeczach pozytywnych. Blog jest jednak miejscem, z którego warto skorzystać także w przypadku kryzysu. Wówczas firma ma najlepszą okazję, by wyjaśnić problem i opisać sprawę z jej perspektywy – czytamy dalej. (mw)