Media w ostatnich dniach obiegło zdjęcie przedstawiające fragment gazetki Dino, polskiej sieci sklepów spożywczo przemysłowych, na którym widniała reklama wódki. Wywołała ona oburzenie wśród internautów. Przekaz promocyjny nawiązywał bowiem do Dnia Ojca.
22 czerwca 2024 roku w sieci pojawiły się zdjęcia najnowszej gazetki sieci sklepów Dino. Na pierwszej stronie umieszczono reklamę wódki z napisem „Dzień Ojca” oraz hasłem: „Czas na spotkanie z bliskimi”. Jak twierdzi wielu internautów, jest to sugestia, że alkohol jest częścią tego święta.
Jeden z użytkowników portalu X zaznaczył, że „Dino pięknie podkreśla to, na czym polegają spotkania z bliskimi i dzień ojca”. „Chyba rzeczywiście mamy coś z deklem jako naród” – czytamy w poście.
Źródło: x.com/szatko80
W sekcji komentarzy pojawiło się wiele podobnych opinii.
„Tak jak niejeden tatuś właśnie tak będzie świętował swój dzień, tak niejedno dziecko będzie po raz kolejny płakać. Po prostu brak słów”, „Reklama alkoholu powinna być zakazana po prostu. I wszelkie promocje typu kup 3 zapłacisz mniej”, „A ja właśnie przez takie prezenty już nigdy dnia ojca ze swoim nie będę obchodził :)”, „Cała prawda o Polsce” – piszą użytkownicy serwisu.
Internauci sugerują, że reklama ta jest niewłaściwa
Podobną drogę obrała Biedronka, która w swoich sklepach w dziale z alkoholem umieściła kartki z napisem: „Najlepsze okazje na 23.06 Dzień Ojca!”.
„Dlaczego Biedronka promuje wódkę jako »najlepszą okazję« na Dzień Ojca, dodatkowo wyróżniając alkohol jako prezent dla taty. Czy w tych czasach nie powinno to budzić kontrowersji w społeczeństwie? Zdjęcie zrobione w Biedronce na wsi, może w mieście jest inny obyczaj” – napisała w poście użytkowniczka X.
Źródło: x.com/aleksfranczyk
(ao)