Serwis nadużył opcji „Dodaj kontakty”, które wysyłał bez zgody i w imieniu użytkowników – czytamy w portalu time.com.
Autorami pozwu jest grupa użytkowników LinkedIn z USA, która stwierdziła, że funkcja „Dodaj kontakty” zaszkodziła ich reputacji zawodowej. Bez kontroli nad tym, ile zaproszeń wysyłają, właściciele kont mogli bowiem sprawiać wrażenie nachalnych – w rzeczywistości jednak nie mieli zupełnie kontroli nad wstrzymaniem wysyłki zaproszeń.
Serwis zapowiedział, że wypłaci łącznie 13 mln dolarów odszkodowania tym, którzy w okresie od 17 września 2011 do 31 października 2014 r. skorzystali z opcji “Dodaj kontakty”. W rozliczeniu pominięci zostali Ci internauci, którzy – choć nie dodali funkcji – to byli spamowani tego typu wiadomościami. (mw)
Zródło: time.com, LinkedIn to Pay $13 Million in Spam Settlement, Denver Nicks, 6.10.2015