sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościAntyimigranckie stowarzyszenie krytykuje czekoladki Kinder. Bo reklamują je ciemnoskórzy chłopcy

Antyimigranckie stowarzyszenie krytykuje czekoladki Kinder. Bo reklamują je ciemnoskórzy chłopcy

Członkowie antyimigranckiego stowarzyszenia PEGIDA skrytykowali na Facebooku firmę Ferrero. Organizacji nie spodobało się, że na opakowaniach czekoladek Kinder w Niemczech w miejsce blondwłosego chłopca pojawili się ciemnoskórzy chłopcy – czytamy w The Guardian.

Zmiana jest elementem kampanii marketingowej  w związku ze zbliżającymi się Mistrzostwami Europy we Francji. Na opakowaniach pojawiły się zdjęcia z dzieciństwa niemieckich piłkarzy m.in. Jérôme Boatenga i tureckiego pochodzenia – Ilkay Gundogana.

 

Źródło: Facebook/Pegida BW – Bodensee

„Oni nie cofną się przed niczym. Czy oni naprawdę to sprzedają? A może to żart?” – skomentowali przedstawiciele stowarzyszenia. Wielu użytkowników zwróciło uwagę na nietakt ze strony PEGIDY, jednak rzecznik organizacji nie skomentował sprawy. Z kolei szef Niemieckiego Związku Piłki Nożnej Reinhard Grindel podkreślił, że komentarze zwolenników organizacji były „niesmaczne”. Dodał, że niemiecka reprezentacja piłkarska stanowi dla innych wzór udanej integracji.

Firma Ferrero wydała oświadczenie, w związku z rasistowskimi komentarzami, które pojawiły się w mediach społecznościowych. „Jesteśmy przeciwni wszelkim formom dyskryminacji i ksenofobii. Nie akceptujemy tego” – czytamy. (mw)

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj