Pierwsze miejsce w tegorocznym zestawieniu Global Creative Index, publikowanym przez The Holmes Report, zajęła agencja Weber Shandwick.
The Global Creative Index to coroczny ranking, który ma na celu wyłonienie najbardziej kreatywnych agencji i kampanii PR-owych. Wybierane są one spośród zwycięzców i projektów zgłoszonych do ponad 25 konkursów dotyczących public relations, kampanii digitalowych i marketingowych z całego świata. W tegorocznym, szóstym tego rodzaju zestawieniu uwzględniono rozszerzenie działań z zakresu PR o programy zbliżone do reklamy i agencje odpowiedzialne za pomysły.
Kampania „Daughters of Mother India” zrealizowana przez Weber Shandwick we współpracy z reżyserką Vibhą Bakshi zdobyła najwyższe odznaczenie i stała się najczęściej nagradzanym projektem PR ostatnich 12 miesięcy.
Źródło: holmesreport.com
W tym roku Weber Shandwick pod względem kreatywności pokonało agencje Ogilvy i Edelman. Ogilvy zajęło w rankingu drugą pozycję (to awans z zeszłorocznego miejsca czwartego), a Edelman, który w ubiegłym roku był liderem zestawienia – na trzecią. MSL awansowało z kolei z szóstego miejsca na czwarte. O jedno miejsce poprawiły się wyniki H + K, FleishmanHillard i Porter Novelli, a w pierwszej dziesiątce zadebiutowało BBDO.
Kampanie, które znalazły się w zestawieniu najlepszych projektów PR ostatniego roku pokazują, jaki cel łączy nagrodzone prace: wiele kampanii koncentruje się na kwestiach społecznych – czytamy.
Jak czytamy, kolejny raz w czołówce zestawienia dominują globalne sieci PR – ze względu na liczbę nagród. Z tego powodu alternatywną oceną kreatywności jest uzależnienie wyniku od liczby pracowników firmy. W tym zestawieniu pierwsze miejsce zajęła brytyjska firma Tin Man.
Źródło: holmesreport.com
Wśród marek najwyższą pozycję w zestawieniu utrzymuje P&G – czytamy dalej.
Źródło: holmesreport.com
(mb)