Niedawno informowaliśmy o wprowadzeniu przez Twittera funkcji „Zakładek”, z której mogą korzystać wszyscy użytkownicy. Pozwala ona na zapisywanie tweetów, do których można później łatwo wrócić. Dotychczas było to możliwe jedynie po ich polubieniu. Dzięki zakładkom można zapisać dany wpis bez wyrażania emocjonalnego stosunku czy poparcia, jak ma to miejsce w przypadku polubień.
Zakładki mogą przydać się także firmom obecnym na Twitterze. Portal socialmediatoday.com podaje trzy przykłady wykorzystania tej funkcji przez marki.
1. Reagowanie na komentarze
Zadaniem marketingowców jest monitorowanie tweetów dotyczących produktów marki, by móc na nie szybko odpowiadać. Pozytywne posty nie stwarzają problemu, ale te negatywne stanowią dla osób odpowiedzialnych za komunikację wyzwanie. Czasami odpowiedzi na nieprzychylny wpis można udzielić od razu, niekiedy jednak potrzeba więcej czasu na znalezienie odpowiedniego rozwiązania. Tu z pomocą przychodzi możliwość zapisania tweeta, by móc do niego w prosty sposób wrócić – czytamy. Do tej pory, by zebrać wszystkie ważne tweety w jednym miejscu, trzeba było kopiować linki do nich i tworzyć osobny dokument – opisuje Meera Sapra, autorka artykułu.
2. Śledzenie ruchów konkurencji
Dzięki wykorzystaniu zakładek na Twitterze w połączeniu z analizą dostarczaną przez narzędzia do monitorowania mediów, można w łatwy sposób obserwować posunięcia konkurentów. Gdy rywal na Twitterze informuje o istotnej aktualizacji, wystarczy taką wiadomość zapisać, by odnieść się do niej później, np. podczas tworzenia strategii marketingowej – czytamy. Nie wolno również zapominać, że konkurencja ma taką samą możliwość śledzenia działań swoich rywali – zaznacza socialmediatoday.com.
3. Szukanie inspiracji
Firmy nie chcą, by ich klienci wiedzieli o nowych projektach, dopóki nie dopracują szczegółów. Jeżeli marka chce poznać opinie odbiorców i śledzić ich zachowanie, może obserwować np. ich tweety, a w tym celu funkcja zakładek może okazać się bardzo przydatna – konkluduje źródło. (mf)