Stowarzyszenie Czytam i Słucham Legalnie wystartowało z kampanią promującą korzystanie z legalnych źródeł e-booków i audiobooków. Organizacja chce edukować młodych czytelników z pokolenia Z na temat tego, jak zgodnie z prawem korzystać z zasobów internetowych. Za realizację kampanii odpowiada agencja Płodni.
Jak przekazuje organizacja, do którego należą m.in. serwisy LubimyCzytać.pl i Audioteka oraz kilkunastu największych polskich wydawców, według badań książki elektroniczne z nielegalnych źródeł pobiera nawet jedna czwarta Polaków. Stowarzyszenie podkreśla, że źródło ma znaczenie i zamierza edukować na temat tego, w jaki sposób korzystać z zasobów internetowych zgodnie z prawem.
Akcja skierowana jest przede wszystkim do młodych czytelników. Organizacja chce zachęcać przedstawicieli pokolenia Z do uważnego wybierania miejsc w sieci, z których pobierają oni e-booki i audiobooki.
„Przekaz kampanii odwołuje się do tak cenionej przez Zetki transparentności. Pokazujemy, że skoro na co dzień przykładasz dużą wagę do tego, skąd pochodzi na przykład kawa, którą pijesz, czy T-shirt, który nosisz, to warto zweryfikować, skąd pochodzi e-książka, którą pobierasz” – mówi Katarzyna Urbańska, Client Service Directorka z agencji Płodni, która odpowiada za koncepcję i realizację kampanii.
Działania prowadzone są przede wszystkim na profilach Czytam i Słucham Legalnie w mediach społecznościowych. Materiały wideo dostępne są w kanałach stowarzyszenia na TikToku, Instagramie, Facebooku i YouTubie.
„Za pomocą obrazowych, krótkich form wideo zwracamy uwagę, że gdybyśmy zobaczyli, że ktoś pakuje w księgarni książki do plecaka i ucieka bez płacenia, raczej nie mielibyśmy wątpliwości, że to kradzież. Tymczasem w przypadku książek elektronicznych z nielegalnych źródeł sprawa już nie dla każdego jest taka oczywista” – zwraca uwagę Marta Olender, Senior Creative Account Executive z agencji Płodni.
W inicjatywę zaangażował się także Marcin Kruszewski, znany z profilu na Instagramie @prawomarcina.
Akcja potrwa do końca listopada 2024 roku.
Za realizację kampanii odpowiada zespół z agencji Płodni, którego działaniami kieruje Marta Olender, Senior Creative Account Executive. (kn)