W grudniu 2024 roku, tuż przed świętami Bożego Narodzenia, wystartowała kampania „Rozmowy o stracie”, której celem jest wsparcie dzieci mierzących się z trudną sytuacją po śmierci bliskiej osoby. Inicjatorem akcji, realizowanej przy wsparciu pięciu agencji, jest Fundacja Słonie na Balkonie, która od lat wspiera dzieci po traumie.
Jak wynika z przeprowadzonego w grudniu 2024 roku badania*, 57 proc. rodziców przyznaje, że ich dziecko doświadczyło straty bliskiej osoby. Mimo to jedynie 20 proc. Polaków jest przekonanych, że z dziećmi powinno się rozmawiać o śmierci. Jak wskazują psycholodzy, zarówno sam fakt rozmowy, jak i użycie właściwych słów, mają kluczowe znaczenie dla wsparcia dziecka.
Fundacja Słonie na Balkonie postawiła sobie za cel zwiększenie świadomości społecznej na temat trudności najmłodszych, którzy przeżywają stratę bliskiej osoby, a także edukowanie w kwestii tego, jak prawidłowo rozmawiać z dziećmi po doświadczeniu traumy. Celem kampanii jest także zbiórka środków, które zostaną przeznaczone na zapewnienie dzieciom profesjonalnej pomocy terapeutycznej.
„Kampania porusza temat trudny, ale niezwykle ważny. Chcemy, aby nasza praca pomogła otworzyć drzwi do rozmów, które mogą zmienić życie dzieci w traumie – bo każde dziecko zasługuje na wsparcie i zrozumienie” – mówi Joanna Paduszyńska, prezeska i założycielka Fundacji Słonie na Balkonie.
Za pomocą poruszających historii dzieci fundacja chce zwrócić uwagę na to, jak ważne jest wsparcie najmłodszych w procesie przepracowania traumy. Historie i rozmowy z dziećmi są publikowane na stronie slonienabalkonie.pl/rozmowyostracie. Powstał także spot, który przedstawia jedną z takich rozmów.
Kampania jest realizowana przy wsparciu agencji reklamowych, mediowych i komunikacyjnych. Za kreację i strategię kampanii odpowiada DDB Warszawa, za planowanie i zakup mediów – OMD Poland, Tribal Media oraz GetBold. Działaniami PR i współpracą z influencerami zajmuje się zespół K+.
„Mamy bardzo jasny cel – zebranie 300 tys. zł na pomoc dzieciom w kryzysie – dlatego każda nasza aktywność PR-owa i influencerska została zaplanowana tak, aby wspierać ten konkretny rezultat” – przekazała Anna Knowska, Group Consulting Directorka w K+. (kn)
*Badanie przeprowadzono w formie ankiety internetowej w dniach 9-12 grudnia 2024 roku na próbie 1000 dorosłych Polaków. Zostało ono zrealizowane przez firmę SW Research oraz K+Research
Zdjęcie główne: youtube.com/SlonieNaBalkonie