Jak skutecznie wykorzystać Stories do rozwoju konta na Instagramie? Temu tematowi Adam Mosseri, szef platformy, poświęcił najnowsze wideo. W styczniu rozpoczął on publikację materiałów, w których stara się wyjaśniać, jakie treści i formaty będą najbardziej skuteczne, jeśli chodzi o rozwój konta na platformie.
Czytaj też: Instagram zdradza, co najmocniej wpływa na zasięgi w serwisie
Jak podkreśla Mosseri, dla zdecydowanej większości twórców publikowanie treści w kanale głównym będzie najlepszym sposobem na dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców. Format Stories ma na celu łączenie użytkowników ze znajomymi, pomaga też zbliżyć się twórcom z obserwatorami.
Nie warto przy tym jednak rezygnować z udostępniania relacji – przekonuje szef Instagrama. Zwłaszcza, że kanały główne są obecnie zdominowane przez rekomendacje AI, co przekłada się na to, że nawet 50 proc. wyświetlanych treści pochodzi z profili, których danych użytkownik nie obserwuje. Publikowanie Stories – jak podkreśla Mosseri – może zatem stanowić ważny element, jeśli chodzi o budowanie zasięgów konta na Instagramie.
Źródło: instagram.com/mosseri
W opublikowanym wideo Mosseri wyjaśnia, jak działają algorytmy platformy oraz stara się obalić mity na temat wydajności treści i ograniczeń zasięgów. „Jeśli publikujesz Stories, pomyśl o nich jako o sposobie na dotarcie do odbiorców z zakulisowymi, najświeższymi wiadomościami. Najważniejszymi sygnałami, na które zwracamy uwagę podczas rankingowania relacji, są prawdopodobieństwo, że użytkownik wyświetli relację, polubi ją lub odpowie wiadomością” – przekazał.
Szef Instagrama wyjaśnia też, że najważniejszymi elementami, które są brane pod uwagę przez algorytm przy tworzeniu rankingu Stories, czyli kolejności wyświetlania profili w zakładce, są:
- prawdopodobieństwo, że użytkownik będzie chciał zapoznać się z pozostałymi treściami na profilu,
- prawdopodobieństwo, że materiały te spodobają się odbiorcy,
- prawdopodobieństwo, że użytkownik odpowie na relację w formie wiadomości.
Mosseri podkreśla przy tym, że Stories są zaprojektowane z myślą o istniejących już połączeniach, a elementy, na które zwraca uwagę algorytm, to w zasadzie czynniki definiujące zaangażowanie odbiorców. Jednak – jak przekonuje – „im większe zaangażowanie odbiorców uda się uzyskać za sprawą publikowanych Stories, tym większe prawdopodobieństwo, że następna opublikowana relacja pojawi się wyżej w zakładce”.
Szef Instagrama radzi więc, by nie bagatelizować roli tego formatu i traktować Stories jako ważny sposób na wzmocnienie więzi w aplikacji i budowanie silnej społeczności, co z czasem przełoży się także na zasięgi i promowanie publikowanych treści.
Aby skuteczniej angażować odbiorców, Instagram radzi interaktywne podejście do tworzenia relacji. Zachęca więc twórców, aby tworzyli ankiety, odpowiedzi w formie emoji czy stosowali inne dostępne w aplikacji narzędzia, które pozwolą odbiorcom na interakcję. Jak wskazuje Mosseri, najsilniejszym wskaźnikiem zaangażowania są oczywiście odpowiedzi w formie wiadomości – z czego część twórców rezygnuje, korzystając z dostępnej w serwisie opcji wyłączenia możliwości odpowiadania na relacje. Jak się okazuje, ta forma interakcji buduje jednak najsilniejsze więzi z obserwatorami. (kn)
Źródło: instagram.com/mosseri