czwartek, 30 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościInstagram wyjaśnia, jak publikowanie Stories wpływa na zasięgi

Instagram wyjaśnia, jak publikowanie Stories wpływa na zasięgi

Jak skutecznie wykorzystać Stories do rozwoju konta na Instagramie? Temu tematowi Adam Mosseri, szef platformy, poświęcił najnowsze wideo. W styczniu rozpoczął on publikację materiałów, w których stara się wyjaśniać, jakie treści i formaty będą najbardziej skuteczne, jeśli chodzi o rozwój konta na platformie.

Czytaj też: Instagram zdradza, co najmocniej wpływa na zasięgi w serwisie

Jak podkreśla Mosseri, dla zdecydowanej większości twórców publikowanie treści w kanale głównym będzie najlepszym sposobem na dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców. Format Stories ma na celu łączenie użytkowników ze znajomymi, pomaga też zbliżyć się twórcom z obserwatorami.

Nie warto przy tym jednak rezygnować z udostępniania relacji – przekonuje szef Instagrama. Zwłaszcza, że kanały główne są obecnie zdominowane przez rekomendacje AI, co przekłada się na to, że nawet 50 proc. wyświetlanych treści pochodzi z profili, których danych użytkownik nie obserwuje. Publikowanie Stories – jak podkreśla Mosseri – może zatem stanowić ważny element, jeśli chodzi o budowanie zasięgów konta na Instagramie.

Źródło: instagram.com/mosseri

W opublikowanym wideo Mosseri wyjaśnia, jak działają algorytmy platformy oraz stara się obalić mity na temat wydajności treści i ograniczeń zasięgów. „Jeśli publikujesz Stories, pomyśl o nich jako o sposobie na dotarcie do odbiorców z zakulisowymi, najświeższymi wiadomościami. Najważniejszymi sygnałami, na które zwracamy uwagę podczas rankingowania relacji, są prawdopodobieństwo, że użytkownik wyświetli relację, polubi ją lub odpowie wiadomością” – przekazał.

Szef Instagrama wyjaśnia też, że najważniejszymi elementami, które są brane pod uwagę przez algorytm przy tworzeniu rankingu Stories, czyli kolejności wyświetlania profili w zakładce, są:

  • prawdopodobieństwo, że użytkownik będzie chciał zapoznać się z pozostałymi treściami na profilu,
  • prawdopodobieństwo, że materiały te spodobają się odbiorcy,
  • prawdopodobieństwo, że użytkownik odpowie na relację w formie wiadomości.

Mosseri podkreśla przy tym, że Stories są zaprojektowane z myślą o istniejących już połączeniach, a elementy, na które zwraca uwagę algorytm, to w zasadzie czynniki definiujące zaangażowanie odbiorców. Jednak – jak przekonuje – „im większe zaangażowanie odbiorców uda się uzyskać za sprawą publikowanych Stories, tym większe prawdopodobieństwo, że następna opublikowana relacja pojawi się wyżej w zakładce”.

Szef Instagrama radzi więc, by nie bagatelizować roli tego formatu i traktować Stories jako ważny sposób na wzmocnienie więzi w aplikacji i budowanie silnej społeczności, co z czasem przełoży się także na zasięgi i promowanie publikowanych treści.

Aby skuteczniej angażować odbiorców, Instagram radzi interaktywne podejście do tworzenia relacji. Zachęca więc twórców, aby tworzyli ankiety, odpowiedzi w formie emoji czy stosowali inne dostępne w aplikacji narzędzia, które pozwolą odbiorcom na interakcję. Jak wskazuje Mosseri, najsilniejszym wskaźnikiem zaangażowania są oczywiście odpowiedzi w formie wiadomości – z czego część twórców rezygnuje, korzystając z dostępnej w serwisie opcji wyłączenia możliwości odpowiadania na relacje. Jak się okazuje, ta forma interakcji buduje jednak najsilniejsze więzi z obserwatorami. (kn)

Źródło: instagram.com/mosseri

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj