Wzrost roli serwisów społecznościowych wiąże się nie tylko z nowymi wyzwaniami, korzyściami i zagrożeniami dla firm. Oznacza także, że managerowie nieustannie muszą zdobywać umiejętności. Serwis mckinseyquarterly.com wymienił te najważniejsze.
Spis powstał na podstawie opinii managerów General Electric. Koncern posiada własny serwis Video Central, zawierający tysiące filmów – wśród nich te, stworzone przez samych managerów. Własne filmy wideo stają się coraz istotniejszym kanałem przekazu. Dlatego dobrze, jeśli managerowie potrafią sami nagrać materiał i zmontować interesujące klipy, które stają się wartościowymi mediami. Mark Begor, szef działu nieruchomości GE był stremowany przed wrzuceniem pierwszego własnoręcznie nagranego filmu. Obecnie jest już rutyną, że raz tygodniowo publikuje kilkuminutowy film, w którym opowiada o bieżących projektach. W obecnych realiach managerowie muszą także uczyć się, jak rozprzestrzeniać informacje w społecznościach, znajdować liderów opinii i korzystać z ich autorytetu. Bardzo istotne jest posiadanie własnej grupy odbiorców, dzięki którym przekaz może być silniejszy. Wicedyrektor GE Aviation Systems Lorraine Bolsinger postanowiła sprawdzić, jak to wygląda w praktyce i założyła blog. Początkowo nie było większego odzewu. Dopiero z czasem Bolsinger rozbudowała go i nauczyła się, jak zachęcać internautów do dyskusji.
Managerowie powinni także rozumieć, jak w cyfrowym świecie wyłapywać istotne informacje. Panuje w nim bałagan, dlatego ważna jest umiejętność filtrowania informacji, wyłapywania tych najistotniejszych. Tej umiejętności musi także towarzyszyć umiejętność dyrygowania orkiestrą złożoną z różnych kanałów komunikacji online.
Zmienność świata mediów społecznościowych dodatkowo wymaga od managerów, żeby przez cały czas nasłuchiwali i wyłapywali nowe trendy. (ks)