Norweski Burger King postanowił oddzielić prawdziwych fanów swojej marki od tych, których na Facebooku interesowało darmowe jedzenie. Internauci wybierali między polubieniem nowego fanpage’a sieci a darmowym kuponem na BigMaca w konkurencyjnym McDonald’s. W efekcie liczba fanów strony Burger King Norge spadła o ponad 30 tys.
Na potrzeby akcji stworzono stronę Whopper Sellout, na której internauci wybierali między polubieniem nowego fanpage’a Burger Kinga a kuponem na darmowe jedzenie. Ci, którzy wybrali drugą opcję, tracili możliwość zostania fanami marki. Po kilku dniach każda osoba, która wybrała BigMaca otrzymywała bon z dołączonym listem pożegnalnym.
W efekcie marka straciła ponad 30 tys. fanów. Jednak dzięki akcji wzrosło zaangażowanie tych internautów, którzy pozostali lojalni i nie skusili się na darmową kanapkę w konkurencyjnej sieci.
Nie jest to pierwsza nietypowa akcja Burger Kinga na Facebooku. W trakcie kampanii „Whopper Sacrifice” sieć oferowała darmowe hamburgery w zamian za skasowanie 10 osób z listy znajomych. (ks)