Najnowsze billboardy Protein World doczekały się przeróbek w sieci. Firma z plakatu pyta kobiety, czy ich „ciała są gotowe, by wyjść na plażę”. Te odpowiadają z kolei, że reklama ma charakter seksistowski – czytamy w prdaily.com.
Producent suplementów diety i odżywek dla sportowców, ruszył właśnie z wiosenną kampanią reklamową. Na plakacie widać kobietę w stroju kąpielowym, obok niej hasło w formie pytania: „Czy Twoje ciało jest gotowe, by wyjść na plażę?” Takie przedstawienie kobiecego ciała szybko spotkało się z krytyką internautów. Ci przekonują, że rozwieszane reklamy mają seksistowski charakter oraz dyskryminują otyłe osoby. Dużą popularnością na Twitterze cieszą się zdjęcia plakatów z zamieszonymi obok komentarzami. Niektórzy apelują też, by autorzy kampanii przestali przekonywać kobiety, by się głodziły”. Blogerki Fiona Longmuir i Tara Costello pozowały z kolei w bikini pod plakatem wywieszonym w londyńskim metrze, przekonując, że ich ciała już są perfekcyjne i gotowe do wyjścia na plażę.
W sieci trwa właśnie zbieranie podpisów pod petycją, w której autorzy domagają się usunięcia żółtych plakatów. Na razie zebrano ponad 50 tys. podpisów – informuje prdaily.com. (mw)