Polityka informuje, że rozstrzygnięto konkurs na logo promujące Polskę na wystawie Expo 2010, która odbędzie się w Szanghaju. Jak to z logotypami bywa, nie obyło się bez kontrowersji, czytamy w artykule.
Logo zostało zaprojektowane przez agencję Lowe Activation na zlecenie PaIiIZ-u. Głos decydujący w wyborze koncepcji przypominającej wycinankę z motywami kojarzonymi z Polską, jak orzeł czy klucz wiolinowy, mieli sinolodzy z Uniwersytetu Warszawskiego, czytamy. Ich zdaniem logo w intensywnie czerwonym kolorze powinno przemówić do wyobraźni Chińczyków, a jego pionowy kształt dobrze oddaje rozwój Polski, relacjonował Polityce Borys Czyhin rzecznik PAIiIZ-u.
Jak podaje tygodnik, inne zdanie na temat projektu mają posłowie z komisji spraw zagranicznych. Nie są oni przekonani czy przekaz płynący z motywów zawartych w logo jest czytelny. „Razi mnie w projekcie nadmiar symboli”, przekonuje Jolanta Szymanek-Deresz z SLD i dodaje, że trzeba dużo cierpliwości, aby wszystko odszyfrować. Podobne zdanie ma Zbigniew Giżyński z PiS-u, któremu orzeł z logotypu kojarzy się z przekrzywionym godłem państwa, które wisiało za plecami generała Jaruzelskiego, gdy ten wprowadzał stan wojenny, czytamy.(ał)
Poniżej prezentujemy nowe logo. Zachęcamy do skomentowania projektu pod artykułem.